مسافران از نصف جهان می‌گویند...

گردشگران خارجی معتقدند که جهانی در نصف جهان نهفته است، شهری که هنرمندان آن صدها و هزاران سال پیش، علاوه بر خلق آثار کم نظیر و زیبا، سبب شده اند تا گردشگران انگشت حیرت بر دهان گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر خسرو شاعر و حکیم ایران  در سال ۴۴۴ در مورد اصفهان این چنین گفته است: اصفهان شهری است بر هامون نهاده، آب و هوایی خوش دارد و هر جا که ده گز چاه فروبرند آبی سرد و خوش بیرون آید، شهر دیواری حصین و بلند دارد... و در شهر جویی های آب روان، بناهای نیکو و مرتفع و در میان شهر مسجد آدینه ای بزرگ و نیکو ....  و من در همۀ زمین پارسی گویان شهری نیکوتر و جامع‌تر و آباد تر از اصفهان ندیدم....

هر چند این روزها زاینده رود به رودی خشک و بی روح تبدیل شده است، اما همچنان اصفهان زیباست...

خاقانی شاعر معروف ایرانی در سدۀ ششم هجری در مورد اصفهان چنین گفته است:

شهری روشـن چو فکر دانا                              در وی همــــه کائنات پیدا

چون عارض دوست از نکویی                          در وی همه آرزو که جویی

در هر گوشه اصفهان که چشم بچرخانی تلالو روح آسمان را در گنبدها و مناره های چشم نواز و فیروزه ای رنگ آن می بینید، اصفهان شهری است که حتی حمام‌های تاریخی آن صدها راز از تمدن این دیار کهن را در خود نهفته دارد، علاوه بر این آثار ، زیبایی و نظافت این کلانشهر زبانزد عام و خاص است اما در این روزهای بهاری شهر گنبدهای فیروزه‌ای زیباتر و دیدنی تر از هر زمانی است. همین موضوع مسافران و گردشگران زیادی را در ایام نوروز از نقاط مختلف کشور و حتی جهان به این شهر جذب می‌کند.

خبرگزاری ایمنا در این روزهای بهاری به سراغ مسافران نوروزی رفته تا نظر مسافران را در مورد میزبانی نصف جهان جویا شود.

رسول خدری؛ ۳۸ ساله از تهران: خواهرم در اصفهان زندگی می‌کند، هر بار به شهر اصفهان سفر می کنم، می‌بینم که به زیبایی‌های آن اضافه شده است و این بار که با خبر شدم مترو آن نیز به طور کامل بهره برداری شده، بیشتر خوشحال شدم چون واقعا این شهر به مترو نیاز داشت؛ اگر بخواهم اظهارنظری منصفانه درباره اقدامات انجام شده در این شهر داشته باشم، باید بگویم که اصفهان زیباترین شهر خدا است و مسئولان شهر رسیدگی خوبی به تمام معابر و خیابان‌های آن داشته‌اند.

فاطمه عزیزی؛ ۳۰ ساله از تبریز: تبریز هم مانند اصفهان شهر بسیار زیبایی است، اما احساس من این است که اصفهانی ها بیشتر توانسته اند در جذب گردشگر و مسافر کار کنند چون طی این دو روز که به اصفهان سفر کردم جای سوزن انداختن در میدان امام(ره) نبود.

مریم رجبی؛ ۲۴ ساله از کرمان: همه زیبایی‌های اصفهان یک طرف اما خشکسالی زاینده رود برایم بسیار غم انگیز بود. آب زاینده رود زیبایی‌های اصفهان را صد چندان کرده بود، خیلی حیف شد که زاینده رود را بدون آب می‌بینیم و امیدواریم در سفر بعدی شاهد این صحنه نباشیم.

عباس رحمانی؛ ۴۰ ساله از مشهد: با وجود اینکه در زاینده رود آبی نبود دو ساعتی را در حاشیه رودخانه و در کنار پل‌های تاریخی اصفهان گذراندیم، اما بعد از آن با گُل کاری‌های زیبایی که در سطح شهر انجام شده بود به چند میدان شهر رفتیم و آنجا عکس‌های یادگاری گرفتیم. شهر اصفهان خیلی زیبا و تمیز است، همه چیز گویای آن است که هم شهرداری خوب فعالیت می‌کند و هم شهروندان به پاکیزگی شهرشان اهمیت می‌دهند.

  غلامعلی ستوده؛ ۴۵ ساله از ارومیه: اول به قم رفته بودیم به ما توصیه کردند به اصفهان بروید که مکان های بسیار زیبا برای دیدن دارد، آمدیم و خوشحالیم که به این شهر سفر کرده ایم. از خیابان‌های این شهر که عبور می‌کنم، چراغانی‌های ویژه و زیباسازی جذابی که در بسیاری از نقاط شهر اجرا شده را دوست دارم، به هر حال این زیبایی‌ها با این وسعت در شهر ارومیه کمتر دیده می‌شود.  

مریم فرهمند؛ ۲۸ ساله از یاسوج: اصفهان نماد تاریخ است؛ من به همراه پدر و مادر و خواهران و برادرانم با سه خودرو به اصفهان آمدیم، امسال اولین سفر ما به این شهر زیبا است، اما بی‌شک با دیدنی‌های بی‌شمار آن وجود کوه صفه، باغ گلها، منارجنبان، کوه آتشگاه و ناژوان که در دل خود مکان‌های تفریحی و گردشگری زیبایی جا داده است، باز هم به این شهر سفر می‌کنیم.

مهدی عباسی؛ ۳۰ ساله از کرمانشاه: خیلی دوست داشتم آش شله قلمکار اصفهان را بچشم، در واقع برخی غذاها مخصوص اصفهان است و بس؛ مثل حلیم، آش شله قلمکار، بریانی، خورش ماست و ... که برای خوردن آنها باید به اصفهان سفر کرد. البته نباید از صنایع دستی و سوغات آن غافل شد، سوغات خوب این شهر که صنایع دستی، گز و پولکی است را برای فامیل خریدم و دوست دارم تا پایان نوروز در شهر اصفهان بمانم و از بازارهای تاریخی این شهر هم دیدن کنم.

صادق اسماعیلی؛ 50 ساله از بوشهر: قدم زدن در خیابان‌های این شهر به من آرامش خاصی داده است، شهر اصفهان به معنای واقعی شهری زنده و پویا است که آنگونه که به نظر می‌رسد شهرداری و مردم برای بالندگی شهر همپوشانی خوبی دارند.

به گزارش ایمنا، شهر گنبدهای فیروزه ای این روزها دیدنی‌تر شده است، مردم با صفای این دیار با سفره هفت سین دل خود برای استقبال از مسافران نوروزی فرش قرمز پهن کرده‌اند، پس اگر قصد سفر دارید دیدنی‌های آن را از دست ندهید.

کد خبر 340083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.