سفر به زرین شهر با طعم دمپخت لاخُلی

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: نوروز، ایام رشد و پویایی صنعت گردشگری و میزبانی از گردشگران بوده، بر همین اساس شهرداری زرین شهر با تهیه سه هزار پک گردشگری گامی در راستای معرفی فرهنگ، تاریخ و داشته های کهن زرین شهر برداشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در بازدید از ستاد نوروزی شهرداری زرین شهر عید نوروز را آیینه تمام نمایی برای معرفی پتانسیل‌های متعدد زرین شهر به گردشگران دانست و اظهار کرد: شهرداری زرین شهر در راستای فضاسازی شهری و افزایش نشاط اجتماعی با ایجاد تغییراتی مناسب در سیمای عمومی شهر گام‌هایی موثر را در این حوزه برداشته که در این راستا سه سفره هفت سین در سه نقطه اصلی شهر قرار داده است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: صنایع دستی و میراث کهن هر شهر بازگو کننده خصوصیات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی آن سامان بوده و می‌تواند عامل مهمی در شناساندن فرهنگ و تمدن آن دیار به گردشگران و مسافران باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نوروز، ایام رشد و پویایی صنعت گردشگری و میزبانی از گردشگران بوده، شهرداری زرین شهر با تهیه سه هزار پک گردشگری گامی در راستای معرفی فرهنگ، تاریخ و داشته های کهن زرین شهر برداشته است.

محمدی اضافه کرد: در این پک‌های گردشگری اطلاعاتی در حوزه‌های کشاورزی، منابع طبیعی، آثار باستانی، مکان‌های دیدنی و … ارایه شده است و امسال در حوزه نقشه شهر و بروشور در زرین شهر شاهد تحولی اساسی بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: نقشه گردشگری شامل نقشه شهر، معرفی شهر، کشیک اصناف در ایام نوروز شامل نانوایی‌ها، آشپزی‌ها، رستوران‌ها، تعمیرگاه‌ها، شماره تلفن‌های ضروری و ادارات شهرستان لنجان و همچنین تصاویری از طبیعت زیبای شهر بوده است.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: پک گردشگری شهرداری زرین شهر نیز شامل هشت عدد کارت‌پستال معرفی مراکز تفریحی، تاریخی و معرفی سرداران شهید، نقشه گنج برای سرگرمی کودکان است همچنین با توجه به اینکه یکی از غذاهای محبوب و خوش طعم زرین شهر دمپخت لاخُلی است پک معرفی برنج لنجان، حاوی برنج لنجان و دستور پخت دمپخت لاخولی نیز تهیه و در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برنج لنجان جزء خوش طعم‌ترین و خوشبوترین برنج‌های ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد چراکه عطر و طعم ویژه برنج لنجان را در هیچ کجای ایران نمی‌توان پیدا کرد همچنین طعم دمپخت لاخُلی نیز طعمی رویایی بوده و شیفتگان خود را دارد بر همین اساس توزیع پک معرفی برنج لنجان و روش پخت دمپخت لاخُلی آن را در دستور کار قرار دادیم و به مسافران نوروزی پیشنهاد می‌کنیم این غذای سنتی لنجان را حتما امتحان کنند.

در حاشیه این بازدید شهردار زرین شهر در گفت‌وگو مستقیم با تعدادی از شهروندان و گردشگرانی که از اماکن گردشگری نوروزی شهرداری زرین شهر در ایام نوروز ۹۷ بازدید کرده‌ بودند، از نظرات آنها در مورد کیفیت خدمات ارایه شده و همچنین پیشنهادات شهروندان و گردشگران با خبر شد.

کد خبر 340073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.