کاخ موزه چهلستون در ساعت زمین خاموش می شود

در شامگاه چهارمین روز فروردین۹۷ به احترام زمین و در ساعت زمین، با هدف کسب آگاهی در مورد تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین، ساعت ۳۰: ۲۰ تا ۳۰: ۲۱ به مدت یک ساعت چراغ‌های کاخ موزه چهلستون خاموش می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می شود.

ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است که همه‌ ساله در آخرین شنبه ماه مارس، از ساعت ۳۰: ۲۰ تا ۳۰: ۲۱ مردم با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند.

ساعت زمین اولین‌بار ساعت ۷ و نیم عصر در سیدنی آغاز شد و یک سال بعد، به ساعت ۸ عصر منتقل شد، اما سرانجام برنامه‌ریزان آن توافق کردند که ساعت ۸ و نیم تا ۹ و نیم عصر آخرین شنبه مارس هر سال به عنوان ساعت زمین تعیین شود. یک سال بعد، در شرایطی که فعالان محیط زیست به دنبال ترغیب ساکنان بقیه شهرهای استرالیا برای مشارکت در ساعت زمین بودند، مسئولان شهر تورنتو در کانادا برای حضور در این حرکت اعلام آمادگی کردند و در فاصله‌ای اندک ۳۷۱ شهر در ۳۵ کشور جهان به این جنبش پیوستند.

نخستین گرامیداشت ساعت زمین در ایران در سال ۱۳۹۰ و با خاموشی چراغ‌های برج میلاد در تهران انجام شد.

در سال های بعد تعداد بیش‌تری از شهرها سازه‌های معروف ایران به این حرکت پیوستند و افزون بر برج میلاد، برج آزادی تهران، سی‌وسه پل اصفهان و پل سفید اهواز نیز چراغ‌های خود را خاموش کردند.

سومین گرامیداشت ساعت زمین در ایران در سال ۱۳۹۳ و با مشارکت تعدادی از شهرهای ایران از جمله تهران، تبریز، اصفهان، رشت و قم صورت گرفت.

در رویداد جهانی ساعت زمین شنبه ۴ فروردین از ساعت ۸:۳۰ تا۲۱:۳۰ عمارت چهلستون برای یک‌ساعت خاموش می شود.

کد خبر 340061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.