۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
گروگان‌گیری داعش در جنوب فرانسه

یکی از منابع امنیتی فرانسه اعلام کرد تیراندازی و گروگان‌گیری در یکی از سوپرمارکت‌های جنوب این کشور رخ داده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از رویترز، فرد مسلحی در ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی وارد سوپرمارکتی در شهر تربس شد و چندین تن را گروگان گرفت. در جریان این گروگان‌گیری صدای تیراندازی نیز به گوش رسیده است.

شبکه اسکای نیوز گزارش داد که داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. مسئولان فرانسوی نیز اعلام کرده‌اند، فرد گروگان‌گیر تاکید کرده است که وابسته به داعش است. منابع امنیتی اعلام کرده‌اند، در این گروگان‌گیری دست کم دو تن کشته شده‌اند.

در همین حال، منابع اعلام کردند که تمامی گروگان‌ها آزاد شده و فرد گروگان‌گیر تنها یک نیروی پلیس را نگه داشته است.

رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند که این شخص خواهان آزادی فردی به نام «صلاح عبدالسلام» شده است که وی مظنون اصلی در حملات نوامبر سال ۲۰۱۵ در پاریس است.

بازرسان فرانسوی اعلام کرده‌اند، فردی که دیگران را در جنوب فرانسه به گروگان گرفته است، یک مراکشی بوده و دستگاه‌های امنیتی فرانسه در گذشته این گمان را برده بودند که وی تندرو باشد. پلیس ویژه فرانسه در این منطقه حضور یافته و ساختمان را محاصره کرده است.

امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه نیز از وزیر کشور خود خواسته است تا هرچه‌سریع‌تر به مکان وقوع این رخداد برود. در همین حال، دادستان‌های بخش مقابله با تروریسم فرانسه نیز تحقیقاتی را درخصوص این رویداد آغاز کردند. ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه نیز این گروگان‌گیری را وضعیتی جدی خوانده است.

از سوی دیگر، رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند که ۱۵ دقیقه بعد از آغاز گروگان‌گیری، در رویداد دیگری یک افسر پلیس در شهر کارکاسون زخمی شده، اما هنوز مشخص نیست که آیا این تیراندازی به گروگان‌گیری در این سوپر مارکت ارتباط داشته است یا خیر.مقامات محلی اعلام کردند که ورود شهروندان به این منطقه ممنوع شده است.

کد خبر 340056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.