ما به برجام پایبندیم، ایران هم باید پایبند بماند

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در اظهاراتی جدید ضمن تأکید بر پایبندی کشورش به برجام گفته که ایران هم باید به تعهداتش پایبند بماند.

به گزارش ایمنا، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد ایالات متحده همچنان به اجرای توافق هسته‌ای با ایران و گروه موسوم به ۱+۵ ادامه بدهد.

به‌نوشته خبرگزاری کویت، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: «حفظ توافق هسته‌ای وین حائز اهمیت است. با شریکان بین‌المللی‌مان در این مسیر حرکت می‌کنیم».

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: «در برهه فعلی، ایالات متحده به اجرای برجام ادامه می‌دهد. امیدواریم که آنها همین موضع را ادامه بدهند. این تصمیمی است که آنها باید بگیرند».

مقام فرانسوی گفت که دولت این کشور اهمیت زیادی برای اجرای کامل این توافق قائل است که این ایجاب می‌کند ایران هم به تعهداتش پایبند بماند.

وی در ادامه به برنامه موشکی ایران اشاره کرد و گفت مواضع فرانسه درباره ضرورت حفظ برجام باعث نمی‌شود این کشور مسئولیت‌های تهران در زمینه اشاعه موشکی و نقش این کشور در منطقه را نادیده بگیرد.

به گزارش ایمنا، ایران و پنج کشور دائم عضو شورای امنیت به‌علاوه آلمان (۱+۵) تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی بر سر برنامه هسته‌ای ایران دست پیدا کردند. دولت ترامپ از زمان اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در آن را آغاز کرده است و رویکردهای ضدایرانی از آن زمان شدت گرفته‌اند.

کد خبر 340045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.