حمایت از کالای ایرانی، فراتر از شعار باشد

شهرضا - امام جمعه موقت شهرضا گفت: حمایت از کالای ایرانی یک ضرورت است، اما این مسئله نباید تنها در حد شعار باقی بماند، بلکه باید دولت و مردم با همکاری یکدیگر، زمینه تحقق آن را در عمل فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام یحیی رهایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان، با اشاره به انتخاب «حمایت از کالای ایرانی» به عنوان شعار سال ۹۷ اظهار کرد: مخاطب این پیام رهبر معظم انقلاب، تنها دولتمردان نبودند، بلکه در این زمینه برای مردم و فعالان اقتصادی نیز، وظایفی تعیین شده است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از توان و استعداد جوانان تحصیلکرده کشور، تصریح کرد: تجربه تاریخی دوران انقلاب نشان داده است، که در هرکجا به جوانان اعتماد شده است، نتایج چشم‌گیری به دست آمده است.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان اینکه در زمینه فن‌آوری هسته‌ای جوانان دستاوردهای قابل توجهی داشتند، گفت: در ابتدا دانشمندان قدیمی از توانمندی جوانان در این زمینه، با ناباوری سخن می‌گفتند، اما امروز همه مردم ثمره تکیه بر توان جوانان تحصیلکرده و مؤمن کشور را مشاهده می‌کنند.

حجت الاسلام رهایی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی، تأکید کرد: متأسفانه برخی از مسئولان به جوانان اعتماد نداند، این در حالی است که بسیاری از دستاوردهای دوران پس از انقلاب، مرهون تلاش جوانان بوده است.

وی با بیان اینکه باید نسبت به مصرف کالای ایرانی تعصب داشته باشیم، اظهار کرد: اگر چنین روحیه‌ای در میان مردم جامعه ایجاد شود، بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی همانند بیکاری، برطرف می‌شود.

امام جمعه موقت شهرضا با تأکید بر ضرورت جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی، تصریح کرد: اگر با قاچاق و واردات بی‌رویه محصولات خارجی مقابله شود، دو میلیون شغل جدید در کشور ایجاد خواهد شد، این در حالی است که در شرایط فعلی، واردات بی‌رویه از مهمترین دلایل بیکاری جوانان است.

حجت الاسلام رهایی اضافه کرد: بازاریابی برای صادرات محصولات ساخت داخل کشور به ۱۵ کشورهمسایه ایران و سایر مناطق جهان باهدف تصاحب تنها ۲۰ درصد از بازار مصرف آن‌ها، وظیفه‌ای است که رهبر معظم انقلاب برای نهادهای سیاست‌گذار کشور تعیین کردند.

وی تصریح کرد: مردم ایران برضرورت استفاده از کالای ایرانی، به عنوان راهکاری اساسی در تقویت مبانی اقتصاد ملی اعتراف دارند، اما در کنار این مسئله ضرورت دارد تا کالای باکیفیت و مرغوب نیز تولید شود.

امام جمعه موقت شهرضا ادامه داد: عدم تولید کالای باکیفیت داخلی در بعضی مواقع حلقه مفقوده حمایت از تولید داخلی است که در سال جدید باید برای رفع آن تلاش کنیم.

حجت الاسلام رهایی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم مردم به کالای ایرانی بی‌اعتماد شوند، اظهار کرد: فعالان اقتصادی باید با وجدان کاری، محصولاتی را تولید کنند که از نظر کیفیت، توان رقابت با انواع مشابه خارجی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحقق بخش مهمی از سیاست‌های اقتصادی کشور در زمینه حمایت از تولیدات داخلی مربوط به راهکارهایی است که از سوی دولتمردان اتخاذ می‌شود، گفت: به گفته برخی از فعالان اقتصادی، گاهی اخذ مالیات‌های سنگین و سخت‌گیری‌های مدیران اجرایی باعث می‌شود تا تولیدکنندگان برای جبران هزینه‌های مالی، مجبور به استفاده از مواد اولیه نامرغوب شوند.

امام جمعه موقت شهرضا تأکید کرد: حمایت از کالای ایرانی یک ضرورت است، اما این مسئله نباید تنها در حد شعار باقی بماند، بلکه باید دولت و مردم با همکاری یکدیگر، زمینه تحقق آن در عمل را فراهم کنند.

کد خبر 340040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.