بهشتی پنهان در دل رشته کوه های زاگرس

لنجان-یکی از مقاصدی که همیشه به هنگام برنامه ریزی سفر، جایگاه خاصی برای بسیاری از گردشگران دارد، جاذبه های طبیعی هستند که هر یک زیبایی خاصی دارند، لنجان، یکی از مقاصد گردشگری است که به سبب داشتن طبیعتی تماشایی، مناظر و چشم اندازهای حیرت انگیز شهره خاص و عام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، در جای جای ایران آبشارهای تماشایی و دیدنی فراوانی وجود دارد، آبشارهایی با ویژگی های منحصر به فرد و خاص، یکی از این آبشارها آبشار شاهلولاک با طبیعتی شگفت انگیز است که برای رسیدن به این آبشار زیبا باید از شهر زیبای چرمهین عبور کرد و پس از طی مسیری حدود پنج کیلومتر کوهی استوار و سرسبز خودنمایی می‌کند که مناظر بکری از طبیعت را به نمایش گذاشته است.

در ادامه مسیر باید به سمت قله کوه حرکت کرد هنگام گذر از این مسیر، شنیدن آواز پرندگان و صدای مسحور کننده عبور آب از جویی که در مسیر وجود دارد در میان سکوت کوه همچون موسیقی دلنوازی می‌توان آرامش روحی و روانی خاصی را برای هر انسان خسته از زندگی صنعتی فراهم کند.

دیدن آبشاری عظیم که از روی کوهی استوار به پایین می‌ریزد و قطرات آب را در هوا پراکنده می‌کند بسیار لذت بخش بوده و گردشگران را محو تماشای خود می‌کند.

جریان آب به شدت به صخره‌های اطراف و ابچکان‌ها برخورد می‌کنند و صدای جوش و خروششان تا کیلومترها شنیده می‌شود، هنگام ریزش آب از آبچکان‌ها آب با هوا مخلوط شده و در برخورد با قندیل‌ها به صورت قطرات بارانی و شبنمی ریز به زمین پاشیده می‌شود.

آبچکان‌های بسیاری در اطراف این آبشار وجود دارد و قندیلهای عظیم آهکی آن که با خز و جلبک پوشیده شده به طرز باشکوهی آراسته گردیده است. در اطراف این آبشار طبیعتی تماشایی جلوه‌گری می‌کند، در جای جای آن درختانی مثل  انگور، بید، انجیر، زبان‌ گنجشگ، افرا و بلوط می‌بینید که طراوت منطقه را دوچندان کرده‌اند. از آنجا که آب از دل کوه خارج می شود قابل نوشیدن هست و می‌توانید با خیال راحت آن را بنوشید.

عطر پونه محلی و ریحان فضا را معطر کرده و در خنکای ریزش قطرات آب و به دور از دود و دم ماشین و شلوغی شهر و روزگار خسته کننده، خنده و شوق روزهای شیرین زندگی را در این بهشت کوچک و زیبا می توانید احساس کنید که چگونه فارغ از تمام مشغله‌های زندگی در چنین مکانی اوج لذت حضور در کنار خانواده و شوق زندگی را در وجودت به جریان می اندازد.

غار کوچکی در دل این آبشار نهفته است که به چهل دختران معروف بوده و حفره‌ای سنگی است در زیر آبشار هولوکی که در آن چشمه دایمی به وجود آمده و درختی در آن روییده‌است. بر اساس داستان محلی چهل دختر معصوم از ترس جان خود به این مکان پناه آوردند و در آن از صاحب لولاک دعای عاجزانه کردند که جانشان را از خطر محفوظ دارد، بدان وسیله کوه آنها را در بر گرفت و از آن پس آن مکان بسیار محترم و مقدس شمرده می‌شود و بر همین اساس از شهرهای اطراف بسیار دختران دم بخت و یا زنان نازا که در این محل نیت و نذر و دخیل و نشانه بسته‌اند و بسیار به حاجات خود رسیده‌اند.

در پایین کوه باغات میوه خودنمایی می کند و کشاورزان پر تلاش زن و مرد، کوچک و بزرگ در تلاشند تا روزی خود را از زمین بدست آورند، اما شور و هیجان زیبایی وصف ناشدنی و لذت نشستن و عصرانه خوردن در زیر درختان باغ نیز لذت دیگری دارد.

کد خبر 340029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.