قاچاق سازمان یافته در کشور وجود دارد

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: متاسفانه شاهد قاچاق سازمان یافته هستیم اما امسال در راستای دستورات رهبر معظم انقلاب اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

به گزارش ایمنا، علی مؤیدی خرم‌آبادی ظهر امروز در نشست قرارگاه نوروزی فرمانده انتظامی لرستان اظهار کرد: قاچاق به صورت سازمان‌یافته در کشورمان وجود دارد و با توجه به تجربیات گذشته قاچاق صرفاً در مرز نیست و باید تمرکزمان برای ضربه زدن به افکاری باشد که به دنبال قاچاق هستند.

این مقام مسؤول اظهار کرد: تا نگاهمان، فکر و فرهنگ‌مان به سمت استفاده مطلوب از کالای داخلی نباشد قاچاق به صورت تهدید است و تنها راه مبارزه با مشکلات کنونی وجود عِرق و تعصب مردم برای خرید کالای تولید داخل است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه با اشاره به اینکه امسال در جهت فرهنگ‌سازی برای خرید کالای تولید داخل تلاش خواهیم کرد، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد معرفی محصولات داخلی به مردم و فرهنگ‌سازی بوده تا شاهد افزایش خرید کالای ایرانی باشیم.

مویدی گفت: صرفاً با بستن مرزها قاچاق کالا برطرف نمی‌شود و تلاش می‌کنیم با تمرکز بر فرهنگ استفاده از کالای ایرانی به عنوان یک اولویت گام برداریم و قطعاً همه مردم در تولید و ایجاد این فرهنگ می‌توانند نقش بزرگی را ایفا کنند.

این مسؤول اظهار کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جهت تحقق شعار سال و حمایت کالای داخلی از تمام توان استفاده می‌کند و امیدواریم کارنامه قابل قبولی داشته باشیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه با کالاهای خارجی که از کریدورهای اصلی وارد می‌شود مشکلی نداریم، افزود: باید با کالاهای بی‌کیفیت که جامعه را با مشکل مواجه کرده‌اند مقابله کرد.

وی گفت: باید برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید با بسیج همگانی ضربات لازم را به کانون‌های قاچاق وارد کنیم.

مویدی در ادامه با اشاره به اینکه وجود فساد حتی به هر میزان که باشد غیرقابل تحمل است، افزود: با هیچ فرد و دستگاهی رودربایستی نخواهیم داشت و اگر دستگاه و شخصی بخواهد سوء استفاده کند اسم آنها را اعلام خواهیم کرد.

مویدی گفت: تلاش داریم در سال‌جاری با انسجام‌بخشی بین دستگاه‌ها ذیل سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و تدابیر ریاست جمهور حرکت کرده تا گام‌های جدیدی را برداریم،  اجزا دولت به لحاظ تدابیر رئیس جمهور عزم و اراده لازم را برای حمایت از کالاهای داخلی دارند و در ستاد روی جنس و کیفیت کنترل لازم را بر روی کالاهای تولید داخل خواهیم داشت.

این مسئول افزود: امسال در راستای تدابیر رهبر انقلاب و برنامه‌های دولت اتفاقات خوبی در کشور رخ می‌دهد، تلاش می‌کنیم ارزش و میل به استفاده از کالاهای داخلی را افزایش دهیم.

کد خبر 339995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.