۶ هزار مسافر نوروزی از روستای ابیانه دیدن کردند

نطنز- رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: شش هزار گردشگر و مسافر نوروزی اول فروردین از آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی ابیانه دیدن کردند.

حسین یزدانهمر صبح امروز (پنج شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز  اظهار کرد: در اولین روز از ایام تعطیلات نوروزی تعداد پنج هزار و ۷۵۰ مسافر نوروزی از بناهای دیدنی روستای تاریخی ابیانه بازدید کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: شهرستان نطنز یکی از مناطق گردشگری با جاذبه های فراوان در استان اصفهان است که هر سال میزبان مسافران و مهمانان نوروزی از اقصی نقاط کشور است.

وی گفت: روستای تاریخی ابیانه نیز به عنوان یکی از مقاصد گردشگری شهرستان هر ساله شاهد حضور انبوه گردشگران و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات عید نوروز است.

وی تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز، دستگاه‌های اجرایی شهرستان اعم از شهرداری، اورژانس، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی و سایر اداره‌ها برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی هماهنگی و همکاری دارند.

به گزارش ایمنا، ابیانه روستایی از توابع بخش مرکزی نطنز در استان اصفهان و در فاصله ۴۰ کیلومتری از شمال غربی این شهرستان در دامنه کوه کرکس واقع شده است.

معماری بی نظیر، آب و طبیعت، بقعه امامزادگان یحیی و عیسی (ع)، مسجد حاجتگاه از دوره صفویه، آسیاب های بادی منتسب به دوران قبل از صفویه و قلعه پالاهومونه در بیرون از روستا با چشم انداز فضای معماری پله کانی ابیانه از دیدنی های این روستا است.

مسجد جامع ابیانه با ۹۶۰ سال قدمت دارای منبر و محرابی چوبی با خط نوشته های کوفی به قدمت هزار ساله یکی از آثار ثبتی و دیدنی این روستا است.

چهارطاقی آتشکده هارپاک، آب انبار ناره، مسجد پرزله متعلق به عصر ایلخانی، ساباط ها، حدود ۱۵۰ در چوبی از جنس درخت گردو و چنار با قدمت ۶۰۰ تا ۸۰۰ ساله و خانه های چهارصفه از دیگر شاخص های تاریخی روستای ابیانه است.

ابیانه در مرداد ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۱۰۸۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کد خبر 339988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.