میدان نقش جهان میزبان مسابقات چوگان

مسئول کمیته فرهنگی و تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: آیین افتتاحیه بازی چوگان به مناسبت ایام نوروز از امروز (پنجشنبه) در ضلع شمالی مجموعه جهانی میدان امام (ره) اصفهان آغاز شد.

مرتضی رشیدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به مناسبت ایام نوروز و به پاسداشت ثبت ورزش چوگان به نام ایران در فهرست یونسکو، مسابقات چوگان  از امروز تا ۱۱ فروردین ماه همه‌روزه از ساعت ۱۱ در میدان امام(ره) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اصفهان قدیم در بخشی از میدان نقش جهان بازآفرینی شده است، افزود: با توجه به اینکه ورزش چوگان به ثبت جهانی رسید، پیشنهاد برگزاری مسابقات چوگان در میدان امام(ره) که به‌عنوان مهم‌ترین و قدیمی‌ترین میدان استاندارد تاریخی چوگان و از جایگاه‌ها و خاستگاه‌های مهم این ورزش بوده است، ارایه شد.

مسئول کمیته فرهنگی و تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: در این راستا به منظور معرفی فرهنگ و هویت تاریخی اصفهان برگزاری مسابقات چوگان در ایام نوروز از سوی کمیته فرهنگی و تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان برنامه ریزی شد بر این اساس شهروندان اصفهانی و گردشگران نوروزی می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش ایمنا، امروز (پنجشنبه) آیین افتتاحیه بازی چوگان به صورت رژه نمادین اسب‌ها، با حضور مردم و نواختن موسیقی محلی از چهلستون به سمت میدان امام (ره) آغاز شد. بازی چوگان در این ایام به شکل مسابقه در میان تیم‌های سازمان میراث فرهنگی، خلیج فارس، نقش جهان و هیئت چوگان اصفهان برپا می‌شود.

کد خبر 339979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.