۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
بازدید گردشگران از حمام خسروآقا

گردشگران در نوروز ۹۷ می توانند از روند مرمت و بازسازی حمام خسروآقا، نمایشگاه عکس چوگان و نمایشگاه عکس دولتخانه صفوی بازدیدکنند، هم‌چنین بازی نمادین چوگان نیز در میدان نقش جهان انجام می شود.

مسئول روابط عمومی سازمان نوسازی بهسازی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از اقدامات مهم سازمان نوسازی بهسازی شهرداری اصفهان احیای بناهای تاریخی این شهر است که در گذشته به دلایل مختلف تخریب شده اند و حمام خسروآقا یکی از بناهایی است که توسط این سازمان درحال بازسازی و احیاست.

هادی قدرتی گفت: از دوم فرودین ماه ۱۳۹۷ در پایگاه حمام خسروآقا، علاوه بر معرفی دولتخانه صفوی در قالب عکس، نمایشگاهی شامل نقشه ها و طرح های حمام خسروآقا نیز به منظور معرفی این حمام از گذشته تا کنون برگزار می شود.

وی گفت: بازسازی حمام خسروآقا هنوز تکمیل نشده و فاز نخست آن نیمه تمام است اما با فضاسازی های انجام شده، فضای کارگاهی این بنای تاریخی برای بازدید آماده سازی شده است و علاقمندان ضمن بازدید از نقشه ها و طرح های این حمام می توانند از فضای درحال مرمت و بازسازی آن نیز بازدیدکنند.

قدرتی افزود: احیای دولتخانه صفوی نیز به عنوان یکی از اهداف سازمان نوسازی بهسازی درنظرگرفته شده است و براین اساس نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه عکس دولتخانه صفوی از دوم تا ۱۱ فروردین ماه همزمان در حمام خسروآقا و همچنین در کاخ موزه چهلستون برگزارمی شود.

نمایشگاه عکس چوگان

مسئول روابط عمومی هیئت چوگان اصفهان تصریح کرد: در نوروز ۹۶ جشنواره نوروزگاه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، شهرداری اصفهان و هیأت چوگان استان برگزار شد که در قسمتی از این برنامه و به بهانه ثبت جهانی آن در یونسکو، مسابقه عکاسی با موضوع چوگان و با همکاری انجمن عکاسان اصفهان برگزارشد که این عکس ها شامل۳۰ اثر حرفه ای از ۱۸ هنرمند و هفت اثر غیرحرفه ای از سه هنرمند هستند و در همگی آن ها محویت چوگان رعایت شده است.

هادی قدرتی ادامه داد: این نمایشگاه در سال ۹۶ در قالب سه مرحله طراحی شد که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، مسجد شیخ لطف الله و در نگارخانه صفوی برگزارشد و در نوروز ۹۷ نیز این نمایشگاه در دو بخش در موزه عصارخانه شاهی و هم‌چنین در کاخ موزه چهلستون برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بازی چوگان از ورزش های کهن ایرانی است و آذرماه سال ۱۳۹۶ به نام ایران به ثبت جهانی رسیده است، ادامه داد: نمایشگاه عکس چوگان از دوم تا ۱۱ فروردین ماه ۱۳۹۷ در دو بخش برگزار می شود که یک بخش آن مربوط به برنامه نوروزگاه است و با همکارای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان در کاخ موزه چهلستون برگزارمی شود و بخش دوم نیز با همکاری سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان در موزه عصارخانه شاهی واقع در میدان امام(ره)، جنب ورودی بازار قیصریه، بازارقنادها، روبه‌روی سرای مخلص برگزارخواهدشد.

وی گفت: بازی نمادین چوگان نیز دوم فروردین ماه ساعت ۱۱ به مدت ۱۰ روز با رژۀ چوگان‌بازان از کاخ چهلستون و دور میدان نقش جهان انجام می شود و با ورود به زمین چوگان این بازی نمادین برگزارمی شود.

کد خبر 339969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.