نوروزی: امنیت برای سرمایه گذاری در اصفهان فراهم شده است

شهردار اصفهان گفت: اگر فرهنگ گردشگری را در اصفهان نهادینه و زیرساخت های لازم برای گردشگران خارجی فراهم شود، این شهر می تواند کانون گردشگری ایران شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه (چهارشنبه) در برنامه تلویزیونی « ناز نوروز» در شبکه اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهری است که به مهمان نواز ی معروف است، اظهار کرد: با فعالیت ستاد نوروزی امکانات و زیرساخت های لازم برای پذیرایی از میهمانان فراهم شده و شاهد فضایی شاد و بهاری در شهر هستیم و امیدواریم کسانی که به اصفهان سفر می کنند بتوانند به خوبی از این امکانات استفاده کنند.

شهردار اصفهان افزود: میراث تاریخی و مکان های تفریحی اصفهان مانند باغ گلها، ناژوان، کوه صفه و ... در دنیا بی نظیر است و اگر مردم، اصفهان را برای اوقات فراغت انتخاب می کنند به دلیل داشتن این ویژگی ها است.

نوروزی در خصوص برنامه های شهرداری برای رونق کسب و کار توضیح داد: به دنبال این هستیم که فرصت ها را در اختیار مردم شهر و سرمایه گذاران بگذاریم زیرا اصفهان ظرفیت اشتغال زایی و کارآفرینی دارد، به همین دلیل زمانی که برای شهردار شدن کاندید شدم، هشت محور را تعریف کردم که اولین آن گردشگری و دومین آن کارآفرینی بود.

وی افزود: اعتقاد دارم اگر بتوانیم فرهنگ گردشگری را در اصفهان نهادینه و امکانات را برای مهمان های خارجی فراهم کنیم، اصفهان می تواند کانون گردشگری ایران شود و به دنبال آن اشتغال نیز رونق پیدا می کند، در این راستا نیز تاکنون تلاش های بسیاری کردیم تا زیرساخت ها را فراهم کنیم. 

شهردار اصفهان در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای کارآفرینی در شهر انجام گرفته است؟ گفت: به طور جدی موضوع کارآفرینی را در شهر اصفهان دنبال می کنیم در این راستا مکانی برای راه اندازی کارخانه تکنولوژی های نوین انتخاب شده است، البته برای موفقیت در این زمینه، حمایت همه مردم را نیاز داریم. سرمایه گذاران اصفهانی که در خارج از استان سرمایه گذاری کردند بدانند که شهر برای سرمایه گذاری امن شده است و ما تمام زمینه ها را فراهم می کنیم.

وی از حمایت شهرداری در بازسازی خانه های قدیمی خبرداد و گفت: ۱۱.۵ درصد از مساحت اصفهان بافت فرسوده است که بخش زیادی از آن تاریخی است، بخش تاریخی باید به همین صورت احیا و برای گردشگری استفاده شود، برای احیای این بافت از تمام مالکان ساختمان های تاریخی که قصد سرمایه گذاری دارند، حمایت می کنیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: گردشگران خارجی که به اصفهان سفر می کنند به دنبال هتل پنج ستاره نیستند، بلکه به دنبال آثار تاریخی هستند بنابراین اگر بافت فرسوده را به اقامت گاه تبدیل کنیم قطعا نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت.

 نوروزی دربخش دیگر سخنان خود در مورد روند ساخت مترو اصفهان اظهار کرد: یکی از بهترین اتفاق هایی که برای شهر اصفهان افتاد تکمیل خط یک مترو بود، در ابتدای راه اندازی بخشی از خط یک مترو، سرفاصله هر قطار نیم ساعت بود که اکنون به ۱۵ دقیقه رسیده و به مردم اصفهان قول می دهم که امسال سرفاصله را به ۱۰ دقیقه و در سال های بعد به ۲ و نیم دقیقه برسانیم.

کد خبر 339955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.