تکاپو برای میزبانی شایسته

اصفهان با قدمتی کهن، آثار تاریخی فراوانی را در دل خود جای داده است و به واسطه همین آثار تاریخی و طبیعی و طبیعت بکر خود، همه ساله پذیرای مسافران زیادی است به همین منظور ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان تشکیل شده تا بهترین خدمات به مسافران نوروزی ارایه شود.

به گزارش ایمنا، امسال ۱۰ کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، اصناف و اسکان، بازرسی و ارزیابی، حمل و نقل و ترافیک، فرهنگی و تفریحی، قضایی و انتظامی و ایمنی و حوادث، امنیت و حراست در ستاد نوروزی شهرداری اصفهان فعال هستند تا به شایستگی از میهمانان نوروزی استقبال کنند. این کمیته ها از ماه ها پیش عملکرد و برنامه های خود را در راستای پیشبرد اهداف تسهیلاتی و ساماندهی خدماتی گردشگران نوروز ۹۷ تدوین کرده اند بر همین اساس در نخستین روز از سال جدید مسئولان کمیته ها گرد هم آمدند تا عملکرد ستاد را بررسی و برای خدمت رسانی بهتر به گردشگران نقاط ضعف را بررسی و رفع کنند.

لحظات شاد و مفرحی برای مسافران نوروزی مهیا کنید

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این باره با اشاره به آغاز به کار ستاد تسهیلات سفر از ۲۷ اسفند با عنوان آوای میزبانی در سه بخش، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی گفت: لازم است اعضای ستاد برنامه های در نظر گرفته برای این ایام را با تمام قوت اجرا کنند تا لحظات شاد و مفرحی برای شهروندان و مسافران رقم بخورد.

وی اظهار کرد: طی دو شب گذشته بیش از ۹۲ هزار مسافر در شهر اصفهان اسکان داده شده اند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کار و فعالیت در ایام نوروز و تعطیل بسیار با ارزش است، اظهار امیدواری کرد: برنامه های نوروز از سوی اعضای ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با هماهنگی و تعامل به خوبی اجرا شود و رضایت همگان را جلب کند.

لزوم اسکان مسافران در مکان های امن

حیدر قاسمی، معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اظهار کرد: زمانی که همت، هم افزایی، باور و دانش در کنار یکدیگر قرار بگیرد کارهای بزرگی رخ خواهد داد. امروز همه افتخار ما این است که این مسائل در کنار یکدیگر قرار گرفته و می توانیم خدمات خود را به مسافران و شهروندان به خوبی ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: معاونان و مدیران مناطق با وجود مشکلات مالی صادقانه در حال تلاش شبانه روزی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مسافران هستند و با تلاش های صورت گرفته شهر آماده پذیرایی از مسافران است.

جانشین رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: ممکن است گاهی مواقع ارائه آمار چه از سوی بخش خصوصی و چه از طرف بخش دولتی دارای اشتباهاتی باشد، اصلاح باید در تمام سطوح و لایه های مختلف که متصدی خدمت رسانی به مسافران و شهروندان هستند رقم بخورد.

وی با اشاره به لزوم اسکان مسافران در مکان های امن و مجهز اضافه کرد: متصدیان امر نیز بیشتر مایل به اسکان مسافران در چنین مکان هایی هستند تا از تبعات ناشی از استقرار مسافران در مکان های ناامن دیگر در امان باشند.

قاسمی تاکید کرد: شهرداری به دلیل هزینه بالا و مشکلات بسیار اسکان مسافران در باغ فدک، چندان مایل به اسکان آنها در این کمپ نیست. باید شرایط در فضاهای سربسته و تعریف شده فراهم شود. برای فراهم آوردن چنین شرایطی اطلاع رسانی و ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی لازم است.

جانشین رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: بخشی از مردم ذائقه خاص سفر و سکنی گزینی دارند به نحوی که حضور در فضاهای باز را ترجیح می دهند در این زمینه نیازسنجی مردم بسیار مهم است و در صورت اطلاع رسانی صحیح قبل از سفر می توانیم مسافر را به خوبی هدایت کنیم.

تکمیل ۳۵ درصد از ظرفیت اسکان ستاد

احمدرضا مرادی، مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: فعالیت ستاد اسکان مسافران نوروزی از ۲۸ اسفندماه آغاز شد بر اساس برنامه ریزی های انجام شده اولویت نخست اسکان مسافران، هتل‌ها و مهمانپذیرها و اولویت دوم فضاهای آموزش و پرورش و خانه های دانشجویی اولویت سوم است، منازل استیجاری و کمپین روباز باغ فدک در شمال اصفهان هم در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شب گذشته نزدیک به ۳۰ الی ۳۵ درصد از کل ظرفیت ظرفیت اسکان اصفهان تکمیل شد، افزود: ۶۰ الی ۶۵ درصد از ظرفیت مدارس و ۲۰ الی ۲۵ درصد از ظرفیت منازل و باغ فدک تکمیل شد.

فعالیت ۲۴ ساعته پارکینگ های مرکزی شهر

علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهارکرد: پارکینگ های شهر به منظور خدمات رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی آماده شده است، پارکینگ های مرکزی شهر نیز به صورت ۲۴ ساعته در اختیار مسافران قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین پارکینگ طالقانی به صورت کامل در اختیار مسافران و شهروندان قرار می‌گیرد تا کمبود مکان پارک وجود نداشته باشد.

معاون حمل و نقل شهردار اصفهان با اشاره به رنگ آمیزی خطوط ترافیکی و رنگ آمیزی جداول گفت: عملیات خط‌کشی خیابانها و بلوارها یکی از مهمترین علائم ترافیکی است که در روانسازی و کاهش تصادفات تاثیر گذار است از این رو خط کشی معابر و شبکه بزرگراهی شهر با دقت انجام شد تا خیابان‌های شهر با ظاهری جدید و آراسته به استقبال نوروز برود.

"بهار دلنشین"  کلیدواژه تبلیغات و اطلاع‌رسانی نوروز 

ایمان حجتی، مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: شهر اصفهان با همکاری اعضای ستاد تسهیلات آماده میزبانی از مسافران نوروزی و گردشگران شده است.

وی افزود: کمیته‌های مختلف برنامه‌های خود را به نحو مطلوبی برای آرامش و آسایش مسافران انجام داده‌اند و کمیته اطلاع‌رسانی طبق برنامه‌ریزی‌های خود در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات، اقدامات ارزنده‌ای را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه "بهار دلنشین" به‌عنوان کلیدواژه تبلیغات و اطلاع‌رسانی در خصوص برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی انتخاب شده است، ادامه داد: این کلیدواژه در زمینه راهنمایی، خیرمقدم، معرفی پتانسیل‌های گردشگری و برنامه‌های فرهنگی به کار برده می‌شود.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه دو روز گذشته در ورودی شهر تصاویر و المان‌هایی متبرک به نام شهیدان طراحی و نصب شده است، اضافه کرد: سال‌های گذشته تکرار طرح‌ها باعث شده بود تا مورد استقبال شهروندان قرار نگیرد، اما امسال تلاش کردیم با خلاقیت و ارایه طرح های جدید این تکرار صورت نگیرد.

حجتی با بیان اینکه ستادهای هدایت توسط واحد تبلیغات برنامه‌ریزی شده است، گفت: فضای سازی محیطی در این ستادها انجام شده است و در نقاط مختلف شهر کانکس‌های اطلاع‌رسانی برای راهنمایی مسافران مستقر شده است. در این میان از دوچرخه سواران راهنما استقبال خوبی شده است. بیشترین سؤالات مسافران از آن‌ها در مورد ابنیه تاریخی و مسیر گردشگری است.

وی با بیان اینکه ظرفیت شبکه اطلاع‌رسانی شهر افزایش‌یافته است، عنوان کرد: با توجه به اینکه شهروندان ابزارهای جدید مانند شبکه های اجتماعی را برای اطلاع از خدمات انتخاب می‌کنند، بات تلگرامی " به اصفهان رو" طراحی شد تا اطلاعات اماکن تاریخی، فرهنگی و... به سهولت در اختیار مسافران قرار گیرد. علاوه بر این کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان نیز در زمینه اطلاع‌رسانی فعال است.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ از آغاز فعالیت ستاد به صورت به ۲۴ ساعته فعال است، خاطرنشان کرد: طبق آمار حدود ۵۰ درصد از تماس‌هایی که با سامانه ۱۳۷ گرفته می‌شود در حوزه مسیریابی و اطلاع از امکان مختلف است. نیمی از اطلاعاتی که مسافران از طریق این سامانه دریافت می‌کنند مربوط به خدمات شهرداری نیست و مربوط به سایر ارگان‌ها است.

استقرار نیروهای آتش نشانی در باغ فدک

علی اصغر شاطوری، مسئول ستاد اجرایی منطقه ۷ ستاد هماهمگی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد:باغ فدک تنها محل اسکان موقت و روباز ستاد نوروزی و خدمات سفر شهر اصفهان است، بنابراین تمام شرایط لازم برای آرامش مسافران در این محل از چند ماه گذشته فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیلات سفر از آخرین یکشنبه سال ۹۶ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: شب ۲۸ اسفندماه  ۵۰۰ خودرو به صورت شب خواب و  شب گذشته نیز بیش از یک هزار دستگاه خودرو وارد باغ فدک شده است.

شاطوری ادامه داد : معمولا بین ساعت ۱۱ تا دو نیمه شب دمای هوا بسیار کاهش می یابد و مسافران کپسول های گاز کوچک را داخل چادر خود می برند و یا در خودور استراحت می کنند، بنابراین نیروهای آتش نشانی برای جلوگیری از حوادث احتمالی به صورت سه شیفت در باغ فدک حاضر هستند.

شاطوری با بیان اینکه برنامه فرهنگی متفاوتی با سال های گذشته در باغ فدک اجرا می شود، ادامه داد: برنامه های که در ایام نوروز در باغ فدک برگزار می شود جنبه آموزشی و فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه با یک ایده خلاقانه از مسافران نورزی در ورودی باغ فدک استقبال می شود، ادامه داد: هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء جشن های بزرگی در کنار بازارچه باغ فدک برگزار می شود که خوشبختانه تاکنون مورد استقبال شهروندان و مسافران قرار گرفته شده است.

هیچ گزارشی مبنی بر تخلفات انتظامی گزارش نشده است

حسن محمدحسینی، مسئول کمیته انتظامی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: براساس وظایف محوله به این کمیته، رویکرد فعالیت‌ها بیشتر پیشگیرانه است تا مشکلی رخ ندهد. در این راه از معاونت پیشگیری دادگستری و نیروی انتظامی کمک‌هایی گرفته شد تا مسافران احساس امنیت داشته باشد.

وی افزود: یکی از موانع احساس امنیت مسافران، وجود متکدیان است از این رو متکدیان از برخی از مکان‌های پرتردد شهر جمع‌آوری شدند.

مسئول کمیته انتظامی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های مشاوران املاک و اتحادیه مهمان‌پذیران فعالیت جلیقه پوشانی است که مسافران را به مکان‌های اسکان هدایت می‌کنند از این رو هماهنگی‌های لازم برای ساماندهی این افراد صورت گرفت، همچنین افراد کلید به دست با توجه به مشکلاتی که ایجاد می‌کردند جمع‌آوری شدند و بر اساس قانون اجازه هیچ‌گونه فعالیتی ندارند.

محمدحسینی با اشاره به اینکه تأمین امنیت مکان‌های پرتردد بسیار مهم است، گفت: با توجه به ساماندهی‌های صورت گرفته تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر تخلفات انتظامی گزارش نشده است. با توجه به اهمیت تأمین امنیت مسافران، گشت زنی‌های نیروهای انتظامی هر روز ادامه دارد.

برگزاری آیین های ملی و سنتی در نوروز

مرتضی رشیدی، مسئول کمیته فرهنگی و تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: کمیته فرهنگی تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان فعالیت‌های خود را از ۲۳ بهمن آغاز کرد، زیرا فعالیت‌های فرهنگی از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: تمامی تلاش این کمیته این بود که لحظات شاد و مفرحی برای مسافران ایجاد شود، از این رو سعی کردیم از آیین‌های ملی و سنتی استفاده کنیم.

مسئول کمیته فرهنگی و تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان افزود: هدف کمیته فرهنگی تفریحی ستاد خدمات سفر این است که مسافران علاوه بر بازدید از جاذبه‌های تاریخی شهر، شاهد برگزاری رویدادهای فرهنگی مختلف نیز باشند.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی و مسئولان کمیته ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان، پس از پایان جلسه ستاد ۹۷ با حضور در گلستان شهدا با آرمان های پاک شهدا تجدید پیمان کردند.

کد خبر 339947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.