حمایت از کالای ایرانی، اکسیری برای افزایش نشاط و سرزندگی

لنجان-شهردار زرین شهر گفت: استفاده از کالای تولید داخل زمینه افزایش اشتغال را فراهم آورده و شاهد افزایش سرمایه‌گذاری و کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود و این مهم نشاط و سرزندگی را در بین مردم رقم خواهد زد.

میثم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۷ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: طی سالیان گذشته رهبر معظم انقلاب همواره به تحریم خرید کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود تاکید داشتند، اما با آغاز سال ۱۳۹۷ ایشان با نامگذاری سال جاری با عنوان حمایت از کالای ایرانی این مهم را به تک تک ما یاداور شدند که مردم و مسئولان باید در کناریکدیگر در استفاده از کالاهای تولید داخل پیش‌قدم باشند.
وی با بیان اینکه ثمره استفاده از کالای ایرانی رونق بازار و در نهایت نشاط و سرزندگی مردم است، افزود: نباید فراموش کرد توجه به نام اقتصاد مقاومتی به تنهایی راه‌حل و علاج وضع کنونی نبوده بلکه علاج این مسئله حمایت همه جانبه مردم و مسئولان از تولید داخلی است.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: تمرکز و برنامه‌ریزی بر روی این نکته کلیدی و مطالبه مقام معظم رهبری موجب موفقیت‌های چشمگیر و محسوسی خواهد شد چراکه استفاده از کالای تولید داخلی زمینه افزایش اشتغال را فراهم آورده و شاهد افزایش سرمایه‌گذاری و کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.
وی ادامه داد: اما نباید این مهم را فراموش کرد اگر قرار باشد وقتی مردم به اتاق مسئولی وارد می‌شوند، شاهد باشند کالاها و اقلام مصرفی خارجی در اتاق وی وجود دارد، چذاکه اینگونه نگاه مردم نیز تغییر خواهد کرد و توصیه‌های چنین مسئولانی قطعا دیگر تأثیرگذار نخواهد بود؛ به همین دلیل همه ما باید در استفاده از کالای ایرانی پیش‌قدم باشیم تا خرید کالای ساخت داخل رونق پیدا کند.
محمدی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع شهرداری زرین شهر در دوره پنجم نگاه ویژه‌ای به معرفی و استفاده از تولیدات و محصولات هنرمندان صنایع دستی و تولیدکنندگان بومی داشته است و بر همین اساس برای نخستین بار شاهد برپایی نمایشگاهی برای معرفی ظرفیت‌های موجود هنرمندان صنایع دستی زرین شهر در مرکز این شهر بودیم.
وی عنوان کرد: طبق گفته هنرمندان صنایع دستی فعال در زرین شهر این عزیزان سالیان سال به دنبال مکانی برای معرفی محصولات خود بودند اما هیچگاه این مهم محقق نشده بود بر همین اساس بر آن شدیم در مرکز شهر مکانی را برای برپایی چنین نمایشگاه‌هایی به صورت فصلی در نظر بگیریم.
شهردار زرین شهر با اشاره به نگاه شهرداری زرین شهر به توسعه و تقویت اقتصاد شهری، خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده با برپایی این نمایشگاه شاهد رونق بازار هنرمندان صنایع دستی زرین شهر و استقبال شهروندان از خرید کالاهایی تولید شده توسط این عزیزان بودیم لذا باید توجه داشت حمایت از تولید داخلی  نسخه‌ای است که در شرق  و غرب شفابخشی خود را نشان داده است.
وی متذکر شد:اما هر نسخه‌ای، هر اندازه هم که کارآمد باشد، شفا نخواهد داد مگر آن که به آن عمل شود لذا عمل به شعار «حمایت از کالای ایرانی» تنها با شعار محقق نخواهد شد و مردم و مسئولان باید تا جایی که ممکن است کالای ایرانی مصرف کنند و تولید کنندگان نیز باید این خریدها را موهبتی بدانند که مردم متوجه آنان کرده‌اند و با ارتقای روزافزون کیفیت تولیدات خود، قدردان مشتریان ایرانی باشند که سرمایه‌شان را صرف خرید محصولات آنها کرده‌اند.
محمدی تاکید کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرمودند: به موازات استقبال مردم از تولیدات داخلی، لازم است کیفیت و مرغوبیت این کالاها، به حد قانع کننده‌ای برسد، از این جهت باید توجه داشت اگر مصرف کالای داخلی در کشور باب شود دیگر دروازه‌ بسته‌ای برای اقتصاد کشور و همچنین معیشت مردم وجود نخواهد داشت و قطعا نشاط و سرزندگی جامعه را فرا خواهد گرفت از این رو شهرداری زرین شهر نیز در راستای شعار مد نظر مقام معظم رهبری شعار خود سال ۱۳۹۷ را سال نشاط و سرزندگی انتخاب نمود.
وی افزود: نباید فراموش کرد شهرهای ما به لحاظ مواجه شدن با تحولات ساختاری همچون افزایش جمعیت، ‌مسایل اقتصادی، ‌و اجتماعی و همچنین گذر از جامعه سنتی به جامعه مدرن شاهد بروز پدیده‌های مختلفی در حوزه امنیت و آسیب‌های اجتماعی است که این موضوع نشاط و شادی جامعه را بیشتر از گذشته تحت تاثیر قرار داده است.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: از این رو شهرداری زرین شهر در سال جدید در تلاش است با برنامه‌های راهبردی نشاط و سرزندگی را در شهر افزایش داده تا آرامش فکری را جایگزین افکار پریشان که در بین مردم وجود دارد کند و در دین اسلام هم بارها به این مسئله اشاره شده که ‌از دید اسلام زندگی بانشاط، ‌نعمت و رحمت خداست.

کد خبر 339943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.