خودروهای تک سرنشین بیشتر حادثه‌ساز هستند

شهرضا - رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: بررسی‌ها نشان داده است که ۶۰ درصد تصادفات رانندگی در خودروهای تک سرنشین ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سرهنگ حسین پورقیصری ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم فتتاح کمپ‌های نوروزی روستایی استان اصفهان که در ایستگاه جاده‌ای روستاهی مهیار شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: در استان اصفهان ۱۳ هزار کیلومتر راه وجود دارد که بیشتر آن‌ها بزرگراه و آزادراه هستند.

وی با بیان اینکه اکثر راه‌هی استان یکطرفه هستند، تصریح کرد: این راه‌ها بدون جاذبه‌های دیداری هستند و باعث ایجاد رخوت و خواب‌آلودگی در رانندگان می‌شوند.

رییس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده است که ۶۰ درصد تصادفات رانندگی در خودروهای تک سرنشین ایجاد می‌شود.

پورقیصری با اشاره به علت تصادفات رانندگی، اظهار کرد: بی توجهی به جلو ناشی از خواب آلودگی یکی از مهمترین دلایل تصادفات بوده است که برای پیشگیری از آن، رانندگان باید بعد از دوساعت رانندگی در محلی امن استراحت کنند.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در استان اصفهان، در محل‌هایی که استراحتگاه مناسب برای رانندگان وجود نداشت، ایستگاه‌هایی پیشبینی شد، که نتیجه نهایی آن کاهش تصادفات رانندگی بود.

رییس پلیس راه استان اصفهان اضافه کرد: بررسی گزارش‌های ارسال شده از استان اصفهان، سودمندی این طرح را ثابت کرد و باعث شد تا این طرح به صورت سراسری به همه استان‌های کشور ابلاغ شود.

پورقیصری اظهار کرد: امسال در ۳۰ نقطه حادثه خیز استان و مکان‌هایی که فاقد استراحتگاه مناسب بود، ایستگاه‌های امنیت و سلامت جاده‌ای ایجاد شده است.

کد خبر 339903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.