حفظ دستاوردهای برجام و جایگاه بهبود یافته ایران اولویت سال ۹۷ باشد

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: متاسفانه صدا و سیما به عنوان یک رسانه فراگیر عمل نمی کند تا همه جناح ها و سلیقه های سیاسی در آن جایگاه داشته باشند.

علی نکویی با اشاره به چالش های سیاسی ایران در سال گذشته به خبرنگار ایمنا گفت: انتخابات باشکوه سال ۹۶ و حوادثی مانند زلزله‌های  فراگیر  و متعدد که مصیبت سنگینی برای ملت بود، از جمله رویدادهای مهم سال گذشته به شمار می آید؛ اما از بُعد مسائل سیاسی مهم ترین چالش این بود که با بحث شفاف سازی، تحول جدیدی در کشور رخ داد و حرکت جدیدی به راه افتاد.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان افزود: همچنین پرداختن گسترده به بحث حقوق شهروندی و مباحثی که در ارتباط با احقاق حقوق مردم بود، با اینکه هنوز جای کار زیادی دارد، موضوع مهمی است که کلید زدن آن نقش بسزایی در آشنایی مردم و مسئولان با حقوق خود داشت.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه حقوق شهروندی گفت: انتصابات صورت گرفته در ریاست جمهوری و پیگیری مسائل مربوطه از سوی رییس جمهور به عنوان نقطه آغازین این حرکت بوده و بحث حقوق شهروندی با این که بحث جدیدی نیست، اما توجه به این مسئله و ادامه فعالیت های مردم، احزاب و مسئولین می تواند از یکی از جلوه های درخشان قانون اساسی ما لایه برداری و مردم را هوشیار کند که وارد این مجموعه موضوعات شوند.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان تصریح کرد: همچنین شفاف سازی بندهای بودجه قانون اساسی برای مردم، پیگیری‌های آقای جهانگیری در فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی و تلاش برای بهبود اقتصاد کشور و سرمایه گذاری نقطه قوت و قابل توجه در رابطه با این موضوع بوده است.

حرف روحانی این بود که در نظام بن بستی وجود ندارد

نکویی در خصوص مطرح شدن همه پرسی از سوی رییس جمهور گفت: متاسفانه نقد های صورت گرفته با بحث همه پرسی آقای روحانی فاصله زیادی داشته و در قانون اساسی اصلی وجود دارد که همه پرسی را در رابطه با مسائل مملکت به رسمیت شناخته است.

وی تصریح کرد: بنابراین اگر کسی به این قانون اعتقاد داشته باشد، باید بپذیرد که روحانی نه خلاف گفته و نه مخالف قانون عمل کرده است. بحثی که آقای روحانی مطرح کردند این بود که اگر اختلافی در رابطه با مسائل کشور و یا مجلس  در مبانی قانون گذاری بوجود دارد، می توان از رفراندوم استفاده کرد.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان افزود: منتقدان این مسئله را به کل نظام تعمیم دادند؛ در صورتی که در کشور های دیگر هم مانند سوئیس رفراندوم برگزار می شود که یارانه بدهند یا ندهند. البته الان مصداق خاصی که ضرورتی برای مطرح کردن موضوع رفراندوم باشد، وجود ندارد و سخن روحانی تنها اشاره ای بود که  در اداره کشور بر اساس قانون اساسی با نقطه مبهم یا بن بستی روبرو نخواهیم شد.

جامعه باید به سمت تشکیل احزاب بزرگ سوق پیدا کند

وی با اشاره به اولویت های سیاسی سال ۱۳۹۷ گفت: درگیری و مبارزه با استکبار جهانی و حفظ دستارود های برجام و جایگاه بهبود یافته ایران در دنیا و توسعه آن در اولویت قرار دارد.

نکویی افزود: در مسائل امنیتی، حقوق شهروندی و سیاسی، جامعه باید به سمت تشکیل احزاب بزرگ سوق پیدا کند تا مردم در سرنوشت خود دخالت داشته باشند؛ همچنین فعالیت های سیاسی نباید محدود به انتخابات  باشد و در مسائل سیاسی باید بر روی حقوق شهروندی مردم و مشارکت آنها در امر حکومت،  تقویت احزاب و NGO ها تاکید داشت. در بحث اقتصادی هم طبقات محروم و به ویژه اشتغال تحصیل کرده ها باید در اولویت قرار گیرد.

وی یادآور شد: متاسفانه دستگاه های ذی ربط مانند صدا و سیما  به عنوان یک رسانه فراگیر عمل نمی کند تا همه جناح ها و سلیقه های سیاسی در آن جایگاه داشته باشند؛ این در حالی است که اگر تریبونی برای دیدگاه های سیاسی مختلف وجود داشته باشد، می توان مخاطب های زیادی را جذب و به رشد سیاسی مردم کمک کرد

نکویی تأکید کرد: همچنین وزارت خانه ها، استانداری ها و فرمانداری ها باید در زمینه حمایت از احزاب و  نشست هایی با موضوعات و اهداف سیاسی و حزبی بیشتر تلاش کنند.

کد خبر 339883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.