در حوزه بیماری‌های غیر واگیر نیازمند اصلاحات هستیم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حوزه بیماری‌های غیر واگیر نیازمند اصلاحات هستیم، این بیماری‌ها با فرهنگ مردم عجین شده و باید با فرهنگ سازی در این زمینه و ارایه مباحث آموزشی، سلامتی مردم را گوشزد کنیم .

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمال حیدری امروز (دوشنبه ۲۸ اسفندماه) در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: از زمان ابلاغ قانون درمورد پسماندهای پزشکی و دارو، از کلیه مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها خواسته شده که در حمل و نقل حساب شده و بی خطر این پسماندها و تحویل آن به شهرداری مطابق برنامه ریزی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: متولی بخش مطب ها نظام پزشکی است و برنامه ای سه جانبه میان معاونت خدمات شهری و شهرداری، نظام پزشکی و بهداشت محیط و محیط زیست برقرر است که البته فراز و نشیب ها در جذب منابع مالی این فرایند ادامه یافته است و پزشکان با نظام پزشکی قرارداد بسته و نظام پزشکی نیز با همکاری شرکت مورد نظر اقدامات لازم را صورت می دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حوزه بهداشت سال آینده اولین هفته کاری، هفته سلامت است و هر سال بر اساس دغدغه های نظام بهداشتی شعاری برای هفته سلامت تعیین می شود و برای استقرار نظام تحول در حوزه بهداشتی و درمانی از دورترین نقطه تا پایگاه های شهری ارایه خدمات صورت می گیرد.

پرونده الکترونیک سلامت و ارایه خدمات بهینه

حیدری با ابراز امیدواری از اینکه سال آینده هر شهروند با داشتن یک پرونده الکترونیک بتواند خدمات سلامت بهینه را دریافت کند، تصریح کرد: در حوزه بیماری‌های غیر واگیر نیازمند اصلاحات هستیم و به نوعی این بیماری‌ها با فرهنگ مردم عجین شده و باید با فرهنگ سازی در این زمینه و ارایه مباحث آموزشی، سلامتی مردم را گوشزد کنیم .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: متاسفانه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره عرضه قلیان در چایخانه ها به طور سطحی اظهار نظر می کنند و در چند ماه گذشته به دنبال تصویب قانون جدیدی برای رفع ممنوعیت استعمال قلیان در قهوه خانه های مجوزدار بودند.

وی افزود: یک فوریت استفساریه تبصره یک ماده ۱۳ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات نیز بهمن سال ۹۶ در مجلس تصویب شد که در صورت تصویب نهایی آن، اماکن عمومی مذکور در این تبصره شامل قهوه خانه ها، قهوه خانه های سنتی و اتاق های استعمال دخانیات مستقر در فرودگاه ها و پایانه های مسافربری نخواهد شد و همین امر انتقاد وزارت بهداشت و فعالان عرصه بهداشت و سلامت را برانگیخته است

کد خبر 339865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.