توجه به کرامت انسانی در طرح تحول سلامت

معاون توسعه انسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طرح تحول سلامت یارانه ای است که به طور واقعی به بیمار پرداخته می شود و و این طرح پدیده حقوق بشری بوده و توجه به کرامت انسانی درآن موردنظر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا یوسفی پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۲۸ اسفندماه) در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: برای هیچ وزارتخانه ای به اندازه درخواست مورد نظرش، اعتبار توسط مجلس تصویب نمی شود و وزارت بهداشت نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و هنر در حوزه سلامت این است که سعی کنیم با همان مقدار  اعتبار موجود خدمات ایجاد شده را برای مردم حفظ کنیم.

معاون توسعه انسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در بیمارستان ها تلاش بر این است که هزینه ها افزایش نیابد و مردم برای تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز به بیرون از بیمارستان ها هدایت نشوند.

بهترین نظام اورژانس به لحاظ زمان رسیدن نیروها

وی گفت: مساله ایجاد بیمار اورژانسی که در جامعه بسیار بد تلقی می شود، همچنین ایجاد لیست های انتظار جزو مقولاتی است که در همه کشورهای ثروتمند دنیا که دارای درآمد سرانه بالایی هستند و بودجه سرانه سلامت آنها با کشور ما قابل قیاس نیست، وجود دارد.

یوسفی بیان کرد: برای بیمار غیر اورژانسی نوبت شش ماهه در مطب های خصوصی نیز وجود ندارد و اکنون بهترین نظام اورژانس ایران را به لحاظ زمان رسیدن نیروهای موجود دارا هستیم؛ ضمن اینکه در سال ۷۴ و در استان اصفهان زمان هشت دقیقه به عنوان زمان طلایی رسیدن به بالین بیمار در داخل شهرها و ۱۵ دقیقه در تصادفات جاده ای ثبت شده و به مرور به استاندارد کشوری تبدیل شده است و این یعنی از استان اصفهان الگوبرداری شد.

افزایش زمان پرداخت بیمه 

وی ادامه داد: مشکلات وجود دارند و باید راه صرفه جویی را بیاموزیم، با پول زیاد کار کردن هنرمندی نیست و باید عاقلانه پول خرج کنیم، امیدواریم با تقویت و منطقی شدن بیمه های مکمل، زمان پرداخت بیمه نیز افزایش یابد؛ اکنون میانگین عمر متوسط در ایران به حدود ۷۴ سال رسیده است اما بیمه ها بر مبنای ۵۲ سال عمر از مردم حق بیمه می گیرند که در این زمینه نیازمند تغییراتی هستیم.                               

علیرضا یوسفی یادآور شد: دفترچه بیمه باید در بیمارستان ها و مطب ها دارای ارزش باشد، علاوه بر این رضایت کارکنانی که در بیمارستان به ارایه خدمات می پردازند حفظ شود و آمارها حاکی از آن است که رضایت خدمات‌دهندگان در اصفهان به نسبت از سایر استان ها بهتر است.

طرح تحول سلامت آسیبی نمی بیند

وی گفت: طرح تحول سلامت آسیبی نمی بیند، رییس جمهور مدافع این طرح است و مقام معظم رهبری نیز بر این طرح تاکید کرده اند و مجلس نیز توجه ویژه ای به این طرح دارد، ما نیز تلاش می کنیم که این طرح به نفع مردم انجام شود.

معاون توسعه انسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طرح تحول سلامت یارانه ای است که به طور واقعی به بیمار پرداخته می شود و به این ترتیب به افراد در موقع نیاز و در هنگام بستری شدن در بیمارستان کمک شده و از آنها حمایت می شود، بنابراین  این طرح پدیده حقوق بشری بوده که توجه به کرامت انسانی در آن مد نظر است.

کد خبر 339863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.