حرکت چرخ تولید کارخانه پلی اکریل در سال ۹۷

مبارکه- سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه گفت: با توجه به اینکه بیش از ۳۹۴هکتار بافت فرسوده در این شهرستان وجود دارد، بازسازی و بهسازی این بافت ها در اولویت برنامه های سال آینده در شهرستان مبارکه است.

جواد سلطانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه  با بیان اینکه احیای بافت های فرسوده  سیاست جدی دولت در سال آینده است، اظهار کرد: با توجه به سیاست های دولت دوازدهم توجه به بهسازی و عمران بافت فرسوده شهری در سال های آینده شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه طلاق، اعتیاد و سکونت در بافت های فرسوده از مهم ترین مشکلات اجتماعی در شهرستان مبارکه محسوب می شود، گفت: متوسط مشکلات شهرستان مبارکه به طور تقریبی با متوسط مشکلات موجود در کشور برابر است.

سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه با بیان اینکه مشکل جدی آب در کشور، استان اصفهان و شهرستان مبارکه وجود دارد، افزود: با توجه به استمرار شرایط خشکسالی و کمبود بارش ها، منابع آبی به شدت کاهش یافته و در حال حاضر ورودی سد زاینده رود به هشت متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن به ۱۱ متر مکعب بر ثانیه رسیده است.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود شدید منابع آبی، سال آینده تنها برای تامین آب شرب باید برنامه ریزی کنیم، ادامه داد: با شرایط فعلی منابع  آب، سال آینده امکان تخصیص آب برای کشاورزی وجود ندارد و باید سازگاری با کم آبی در دستور  کار همه بخش های شرب، کشاورزی و صنعت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به وجود بیش از ۴۵۰ واحد صنعتی در شهرستان مبارکه مسائل زیست محیطی از دیگر مشکلات این شهرستان محسوب می شود، خاطرنشان کرد:  ما به دنبال رفع آلایندگی و رعایت قانون هستیم و سازمان محیط زیست هم باید نسبت به رفع آلایندگی صنایع آلاینده اقدام کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه با بیان اینکه نارضایتی بعضی از مردم از اداره ها یکی دیگر از معضلات این شهرستان محسوب می شود، افزود: تکریم ارباب رجوع، کاهش بروکراسی اداری و  شفافیت باید در سال آینده به طور جدی پیگیری و رفع شود.

وی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع باید در اولویت اول خدمات ادارات شهرستان قرار داشته باشد، گفت: همه ادارات  شهرستان مبارکه باید حقوق و درخواست های مردم را مطالبه و پیگیری کنند.

سلطانی با بیان اینکه بسیاری از مدارس شهرستان مبارکه فرسوده و از قدمت بالایی برخوردارند، اظهار کرد: با توجه به تشکیل کلاس های چهارم متوسطه دوم در سال آینده با کمبودهای زیادی در این زمینه مواجه خواهیم شد.

وی افزود: مدارس نیمه کاره ای در شهرستان وجود دارد که از اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تقاضا داریم تا ابتدای مهرماه نسبت به تجهیز و آماده سازی آنها اقدام کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه با اشاره به مباحث فرهنگی در این شهرستان گفت: تمام کارگروه های فرهنگی این شهرستان به موقع برگزار شده و دستگاه های فرهنگی همکاری و حساسیت خوبی در زمینه مسائل فرهنگی دارند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه اشتغال جوانان شهرستان مبارکه در سال ۹۶ انجام شد، گفت: همه تلاش ما بر این است که جوانان بومی و اهل این شهرستان در صنایع و کارخانه های آن استخدام شوند.

سلطانی گفت: دولت برای اشتغالزایی و اشتغال فراگیر در شهرستان مبارکه ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داد که توانستیم در این زمینه ۱۰۰ میلیارد تومان طرح آماده و ارایه کنیم.

وی با اشاره به اهمیت اشتغالزایی پایدار روستایی گفت: برای اشتغالزایی پایدار روستایی هم چهار میلیارد تومان اعتبار با سود شش درصد جذب شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه با اشاره به مشکلات صنایع موجود در این شهرستان گفت: با پیگیری هایی که امسال برای رفع مشکلات کارخانه پلی اکریل انجام شد، چرخ های تولید آن به حرکت درآمده است.

وی با بیان اینکه صنایع دیگر شهرستان هم با مسائل و مشکلاتی مواجه بوده اند، افزود: مشکلات کارگری، سرمایه ثابت و در گردش از مهمترین مسائل و مشکلات صنایع شهرستان مبارکه محسوب می شود که در این زمینه کمیسیون های زیادی تشکیل شده و مسائل همه صنایع بررسی و پیگیری شد.

سلطانی با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با تمام توان تلاش کرده ایم، اظهار کرد: صنایع هم هماهنگی و همکاری خوبی با مدیریت شهرستان در زمینه تحقق تولید و اشتغال داشتند، اما نیازهای ما با توجه به بیکاری ۱۲.۸ درصدی موجود و مهاجرت به شهرستان زیادتر از منابع موجود  است.
وی افزود: با توجه به مهاجرت زیاد به شهرستان مبارکه آمار بیکاری در این شهرستان به سختی کاهش پیدا می کند.

کد خبر 339860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.