اساسنامه دانشگاه سبز سال ۹۷ ابلاغ می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۵۰ درصد جمعیت بیماران غیرواگیر تحت پوشش نظام سلامت هستند که امیدواریم این تعداد در سال جدید ۲۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طاهره چنگیز امروز (دوشنبه ۲۸ اسفندماه) در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در سال جدید اظهارکرد: در سال جدید فعالیت مراکز بهداشتی در حوزه پرونده سلامت افزایش می‌یابد و پوشش خانواده‌ها در طرح پزشک خانواده با قوت بیشتری در شهر اجرا می‌شود. اقداماتی صورت‌گرفته تا از همه فرصت‌ها برای افزایش جمعیت تحت پوشش استفاده شود، هم‌چنین تعامل با مدارس، کارخانه‌ها و اصناف و بخش خصوصی برای فراگیرتر کردن خدمات در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر۵۰ درصد جمعیت بیماران حوزه بیماری‌های غیرواگیر تحت پوشش نظام سلامت هستند و امیدواریم این تعداد در سال جدید ۲۰ درصد افزایش یابد. البته در روستاها افزایش پوشش به سهولت امکان پذیر است اما ترغیب مردم در شهر برای استفاده از این امکانات به مراتب دشوارتر است.

نقشه درمان استان درحال تکمیل است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: در حوزه درمان با زیرساخت‌های خوبی که فراهم شده و نیروهایی که تدارک دیده شده‌اند در حال کامل کردن نقشه درمان استان هستیم. در این نقشۀ درمان، توزیع امکانات، متخصصان و دستگاه‌ها به نحوی چیده شده که مردم بتوانند به شکل منطقی‌تر و با هزینه اثربخشیِ قابل قبول برای نظام سلامت، خدمات مورد نیاز درمانی خود را با دسترسی به امکانات مختلف در سراسر استان و به نحو بهتری دریافت کنند.

چنگیز خاطر نشان کرد: طراحی چهار حلقه درمانی بر اساس دسترسی جغرافیایی جمعیت تحت پوشش، زیر ساخت‌های موجود و پارامترهای تخصصی‌تر چیده خواهد شد و امیدواریم با نقشه توسعه اولیه نظام سلامت بتوانیم توزیع منطقی‌تری فراهم کنیم.

تخصیص ظرفیت مازاد دانشگاه به دانشجویان غیرایرانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اقدامات بخش آموزش تصریح کرد: اقدام ویژه‌ای که این دانشگاه آغاز کرده و در مهر امسال به بهره برداری می‌رسد تخصیص ظرفیت مازاد دانشگاه به پذیرش دانشجویان غیر ایرانی است که این برنامه در جهت تحقق سند چشم انداز کشور برای توسعه بین المللی و افزایش سهم دانشگاه‌های علوم پزشکی و بازار آموزش عالی در منطقه صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد دانشجویان غیر ایرانی که شهریه پرداز هستند به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد اما تلاش می کنیم در مهر سال آینده این عدد به بیش از ۱۰۰ نفر برای ورودی اول برسد و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های بلااستفاده در این زمینه بهرمند شویم که به غیر از تاثیرات فرهنگی و مبادله دانشجو می‌تواند پذیرش دانشجویان در شهر زیبا و تاریخی اصفهان را به دنبال داشته باشد.

دریافت مجوز پارک فناوری سلامت

رییس دانشگاه علومپزشکی اصفهان افزود: در زمینه توسعه پژوهش و فناوری برنامه‌هایی درنظرگرفته شده و به زودی مجوز پارک فناوری سلامت را از وزارت بهداشت دریافت خواهیم کرد. اقدامات اولیه دراین‌خصوص انجام گرفته و با راه اندازی پارک فناوری سلامت عرصه بسیار خوبی برای حضور نخبگان جوانی که در رشته‌های مختلف مرتبط با سلامت از جمله آی. تی و مهندسی پزشکی، الکترونیک، مکانیک و مواد و رشته‌های مرتبط فراهم می‌شود تا فعالیت خود را شروع کرده و به سمت رفع نیازهای فناوری مورد نیاز بازار سلامت سوق داده شوند.

تدوین اساسنامه دانشگاه سبز

چنگیز گفت: یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام، کنترل هزینه‌ها در تمام سطوح و حرکت به سمت رویه‌هایی است که منجر به تخریب محیط زیست نشود، این برنامه نیز از این دانشگاه شروع و موضوع دانشگاه سبز مطرح شده است. اساسنامه این دانشگاه تدوین دیده شده و به سال آینده ابلاغ می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به موضوع گردشگری سلامت گفت: گردشگری سلامت دارای دو بخش توریسم‌درمانی و هم‌چنین گردشگری بهزیستی است، یعنی اقدامات مفرحی که می‌تواند به احساس بهتری از سلامتی شخص منجر شود اما نیازی به ارائه خدمات درمانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ظرفیت خاصی در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه برای گردشگران خارجی اعلام نکرده‌ایم اما گردشگران مراجع غیر ایرانی اکنون از بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه استفاده می‌کنند که نیازمند سامان‌دهی بیشتری است.

کد خبر 339859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.