اقتصاد مقاومتی تنها به یک شعار خلاصه نشود

دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان با اشاره به چالش های سیاسی ایران گفت: در مباحث اقتصادی دچار چالش جدی هستیم و اقتصاد مقاومتی نباید تنها به شعار و حرف خلاصه شود.

رسول حامدیان با اشاره به چالش های سیاسی ایران در سال گذشته به خبرنگار ایمنا گفت: با توجه به رفتار های آمریکا اثبات شد که اعتماد به آمریکا در بحث برجام، اعتماد واقع بینانه‌ای نبود و با اینکه دلسوزان نظام و در راس آنها مقام معظم رهبری گفتند که به این مذاکرات خوشبین نیستند، دولتمردان با باورهای غلط و خوشبینی که به آمریکا داشتند، توجهی نکردند و در نهایت هم با رفتار های ترامپ روشن شد که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی افزود: در مباحث اقتصادی دولت در ایجاد اشتغال و رفع رکود توفیق چندانی نداشته و مباحث اقتصادی در حال حاضر اولویت اول را در سیاست دارد و آخرین مورد آن نوسانات ارز بود که با بالارفتن قیمت دلار ، پول ملی ما تضعیف شد.

حامدیان با اشاره به مطرح شدن همه پرسی از سوی رییس جمهور کشورمان گفت: یکی از هنرهای آقای روحانی دو پهلو حرف زدن است و در موارد قبلی هم اگر به ایشان اعتراض می شد، نظر خود را عوض می‌کرد؛ در حالی که به نظر می رسد سیاست مداری که در نظام اسلامی نقش سیاسی ایفا می کند باید طبق موازین انقلابی خیلی شفاف صحبت کند که در جامعه شبهه ایجاد نشود و این نوع حرف زدن به ویژه در موقعیتی که همه مردم با تفکرات و اقشار مختلف در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده بودند، مناسب نبود.

دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان تأکید کرد: تریبون‌های عمومی جای گفتن حرف های مبهم نیست؛ بلکه باید در رابطه با مسائل اساسی کشور، نظام و مردم به طور شفاف صحبت کرد، اما متاسفانه با ابهام گویی حسن روحانی به طور واضح مشخص نشد بحث رفراندوم برای چه و با چه منظوری مطرح شد.

وی با اشاره به طرح موضوع رفراندوم در دهه فجر، گفت: زمانی که اختلافی بین جناح ها اتفاق می افتد، در قانون اساسی پیش بینی شده که نظر ولایت فقیه نظر نهایی است و اگر اختلاف نظری به وجود آید طبق قانون باید به ولایت فقیه مراجعه کرد؛ طرح این موضوع با توجه به چالش های سنگینی که با آمریکا و دشمنان داخلی و خارجی داشتیم کار مناسبی نبود و علاوه بر آن ظرفیت ولایت فقیه در قانون اساسی، می تواند تمام مشکلات را پوشش دهد و نیاز به رفراندوم نداریم.

به سازش و مذاکره با آمریکا و اروپا ادامه ندهیم

حامدیان با اشاره به اولویت های سیاسی سال ۱۳۹۷ گفت: در همه سال ها نیاز به وحدت ملی داشته ایم و طبق گفته مقام معظم رهبری با وحدت ملی همه مشکلات حل می شود. همچنین در مباحث اقتصادی دچار چالش جدی هستیم و فرمول اقتصاد مقاومتی که بارها از سوی رهبری عنوان شده است، متأسفانه تنها شعارش در بین مسئولین داده می شود و عملی در خور این استراتژی دیده نمی شود.

وی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید در همه ارکان حاکم شود و تنها به حرف خلاصه نشود؛ در حوزه سیاست خارجه نیز باید قاطعانه مقابل استکبار جهانی ایستاد و به سازش و مذاکره با آمریکا و اروپا که وابسته به آمریکاست، ادامه ندهیم.

کد خبر 339856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.