پورقیصری: ترافیک در جاده های اصفهان روان است

رییس پلیس راه استان گفت: با همکاری تمام دستگاه‌های امدادی تعداد ۳۰ ایستگاه امنیت و سلامت در جاده‌های استان و در ۳۰ کیلومتری شهرها راه‌اندازی شده است.

سرهنگ حسین پورقیصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: وضعیت راه‌های استان از نظر جوی آرام است و مشکل خاصی در هیچ‌کدام از محورها وجود ندارد و از نظر ترافیکی عبور و مرور در همه جاده‌ها روان است.

رییس پلیس راه استان با بیان اینکه روز گذشته پرترددترین روز سال ۹۶ در جاده‌های استان بود، افزود: روز گذشته میزان تردد در جاده‌های استان نسبت به سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته و محورهای اصفهان _ مورچه خورت، فولادشهر _ زرین‌شهر و هم‌چنین محور اصفهان _ فولادشهر و بالعکس از پرترددترین محورهای استان بوده است.

سرهنگ پورقیصری در خصوص برقراری محدودیت‌های ترافیکی استان گفت: در محور یاسوج به اصفهان تردد انواع تریلی و کامیون از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۲۴ روزهای ۲۹ اسفندماه و هم‌چنین روزهای یکم، چهارم، دهم و دوازدهم فروردین سال ۹۷ ممنوع است.

وی ادامه داد: روز گذشته یک مورد واژگونی در محور اردستان به نایین با یک کشته سرنشین و ۴ مصدوم اتفاق افتاد که علت آن خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده است.

رییس پلیس راه استان با تاکید بر رعایت توصیه های ایمنی هنگام رانندگی در تعطیلات نوروز گفت: یکی از بیش‌ترین دلایل تصادف در جاده‌های استان خستگی و خواب‌آلودگی است که هر ساله تلفات بسیاری دارد و توصیه پلیس به رانندگان استراحت در حین رانندگی است به طوری که بعد از هر یک ساعت رانندگی ۱۰ دقیقه استراحت کنند.

پورقیصری در ادامه افزود: رانندگان از انجام هر عملی که باعث حواس‌پرتی و عدم توجه راننده به جلو می‌شود، خودداری کنند، هم‌چنین مدیریت توجه به جاده و سرعت مطمئنه را مدنظر داشته باشند و حتی در سرنشینان صندلی عقب بستن کمربند ایمنی را رعایت کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های امنیت و سلامت در جاده های استان تصریح کرد: با همکاری کلیه دستگاه‌های امدادی تعداد ۳۰ ایستگاه امنیت و سلامت در جاده‌های استان و  در ۳۰ کیلومتری شهرها راه‌اندازی شده که از توان روستاها و معرفی جذابیت روستاها در آنها استفاده شده است و از رانندگان تقاضا می‌کنیم برای استراحت از این ایستگاه‌های سلامت استفاده کنند.

کد خبر 339843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.