بازی‌های ارامنه نشانه همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام و اقلیت‌هاست

رئیس هیئت مدیره باشگاه آرارات اصفهان گفت: آشنایی ورزشکاران ارمنی شهرها و استان های مختلف و حتی ورزشکاران ارمنی خارج از کشور با یکدیگر می تواند نقش بسزایی در ترویج و گسترش دوستی در عین رقابت به وجود آورد.

زاره هوسپیان رییس هئیت مدیره باشگاه آرارات در خصوص سی امین دوره بازی‌های ارامنه اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: آتش مشعل این دوره بازی‌ها که از مشعل بنای یادبود شهدای نسل کشی ارامنه توسط دولت عثمانی در کلیسای وانک افروخته شده است، فردا توسط پیشکسوتان و قهرمانان عرصه ورزشی ارامنه تا محل برگزاری بازی‌ها حمل می‌شود.

وی ادامه داد: روز افتتاحیه مشعل بازی‌ها توسط ایلین ملیکیان صاحب امتیاز بخش بانوان باشگاه آرارات که به عنوان یک چهره ملی بشمار می‌رود روشن خواهد شد.

هوسپیان در خصوص هدف برگزاری این بازی‌ها گفت: با توجه به محدودیت جمعیت ارامنه و پراکندگی آن و وجود محدودیت‌های دیگر امکان ورود باشگاه‌های ارامنه به ورزش حرفه‌ای وجود ندارد، به همین دلیل ایجاد بستری برای رقابت ورزشکاران ارمنی به واسطه برگزاری چنین تورنومنت هایی جبران محدودیت‌ها را می‌کند.

رییس هیئت مدیره ورزش باشگاه آرارات ادامه داد: در بُعد فرهنگی و دوستی جوامع و کشورها نیز آشنایی ورزشکاران ارمنی شهرها و استان‌های مختلف و حتی ورزشکاران ارمنی خارج از کشور با یکدیگر می‌تواند نقش بسزایی در ترویج و گسترش دوستی در عین رقابت به وجود آورد.

هوسپیان خاطر نشان کرد: آرن داوودی و اوشین ساهاکیان نمونه‌ای از ورزشکارانی هستند که در باشگاه آرارات ورزش را شروع کردند و جذب تیم‌های حرفه‌ای شدند و امروز به عنوان کاپیتان دو تیم برجسته بسکتبال و موفق در لیگ برتر حاضر هستند. زمانی که این ورزشکاران در عرصه بین المللی مدال یا مقامی بدست می‌آورند برای ما ارامنه موجب سربلندی و افتخار است و امیدوارم باز هم بتوانیم چنین استعدادهایی را پرورش دهیم.

رییس هیئت مدیره ورزش باشگاه آرارات اظهار کرد: همکاری سازمان‌ها و هیئت‌های ورزشی استان در جهت برگزاری این دوره بازی‌ها نشانه‌ای از همزیستی مسالمت آمیز اقوام و اقلیت‌ها است و امیدوارم این تعامل به پیشرفت ورزش ارامنه و ورزش کشور کمک کند.

کد خبر 339842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.