نظارت ویژه بر باغ فدک و کوه صفه در ایام نوروز

مسوول کمیته ایمنی و حوادث ستاد تسهیلات سفر شهرداری اصفهان گفت: روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ نفر از نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در باغ فدک مستقر هستند.

بهزاد بزرگزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فعالیت‌های کمیته ایمنی و حوادث ستاد تسهیلات سفر شهرداری اصفهان از اواخر بهمن ماه سال ۹۶ آغاز شد و در همین راستا بازدیدهایی از هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، خوابگاه‌ها و مدارس آموزش‌وپرورش به عمل آمده و نکات ایمنی لازم به مسئولان آن‌ها ارایه شد.

وی با بیان اینکه باغ فدک به عنوان تنها محل برپا کردن چادر برای مسافران در نظر گرفته شده است، افزود: روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ نفر از نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در باغ فدک مستقر هستند و مباحث ایمنی این مجموعه را کنترل می‌کنند.

مسوول کمیته ایمنی و حوادث ستاد تسهیلات سفر شهرداری اصفهان ادامه داد: برخی از شب‌ها، سردی هوا به اوج خود می‌رسد و همین مسئله باعث می‌شود تا مردم به استفاده از کپسول‌های گازی روی آورند که باید نیروهای آتش‌نشان به این موضوع توجه و در برابر حوادث احتمالی آمادگی داشته باشند.

وی افزود: برای نخستین بار در کشور به محض ورود مسافران به کمپ باغ فدک، شماره تلفن‌های همراه آن‌ها در سیستم‌های نرم‌افزاری ثبت شده و در طول اقامت مسافران، پیام‌ها و هشدارهای ایمنی برای آن‌ها ارسال می‌شود.

بزرگزاد به ایمن‌سازی پارک کوهستانی صفه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این مکان یکی از محل‌های گردشگر پذیر اصفهان محسوب می‌شود، یک رینگ حفاظتی با ایجاد چهار ایستگاه فرعی و ۱۰ تا ۱۲ نفر از نیروهای سازمان آتش‌نشانی به وجود آمده است تا از بروز هرگونه حادثه جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز خودروهای آتش‌نشانی در دیگر نقاط توریست پذیر شهر مثل میدان نقش‌جهان، بوستان میرزا کوچک خان جنگلی و میدان امام علی(ع) حضور خواهند داشت تا در صورت بروز حادثه سریع‌تر خود را به محل برسانند.

کد خبر 339839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.