پایان مرمت آرامگاه بانو امین و تکیه کازرونی در آستانه سال جدید

مسوول اداری مالی مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: آرامگاه بانو امین و تکیه کازرونی برای سال جدید آماده بهره برداری شده اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد، مسوول اداری مالی این مجموعه با بیان اینکه از جمله اهداف مجموعه تخت فولاد در حوزه پروژه های عمرانی، احیا و بهسازی تکایا است، اظهار کرد: در سال ۹۶ پروژه‌های شاخصی در راستای احیا و مرمت در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم مجدداً پویایی و نشاط اجتماعی را به تکایای تخت فولاد برگردانده و یک فضای امن و مناسبی برای شهروندان ایجاد کنیم.

مهدی مطیعی‌فرد با اشاره به آرامگاه خانوادگی بانو امین گفت: مقبره بانو امین از جمله آرامگاه‌های مورد توجه مردم است که انجام تعمیرات در فضای داخلی و بیرونی این تکیه ضرورت داشت و بر این اساس از تیرماه سال جاری مرمت و بهسازی آن شامل تعمیرات تأسیسات، تعمیر سقف، رنگ‌آمیزی و تزیینات داخلی و نورپردازی داخل و بیرون آن آغاز شد و اینک در آستانه سال جدید مرمت و بهسازی این تکیه بصورت کامل به پایان رسید.

وی از مرمت تکیه کازرونی و ملحقات آن به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات عمرانی در مجموعه تخت فولاد نام برد و افزود: تکیه کازرونی از جمله زیباترین تکایا در تخت فولاد است و شخصیت های برجسته ای در آن آرمیده اند و مورد توجه و بازدید مردم است که مرمت این تکیه نیز در دستور کار قرار گرفت.

مطیعی‌فرد از جمله اقدامات صورت گرفته در تکیه کازرونی را تعویض و مرمت درب ورودی، دالان و شبستان مسجد و تکیه کازرونی عنوان کرد و گفت: احیا و مرمت این تکیه با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان صورت گرفته و تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

مسوول اداری مالی این مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با بیان اینکه گذشت زمان باعث شده بود که تکیه کازرونی در قسمت فوقانی دچار تخریب و آسیب شود، افزود: سبک سازی پشت بام ها، ایزولاسیون و اصلاح کلیه ناودان ها و زیرسازی و بلوک فرش و نصب مجدد نورگیرهای قدیمی در این تکیه و مسجد آن از دیگر اقدامات لازم در این تکیه در راستای احیا و مرمت آن بود.

کد خبر 339819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.