شهرستان های استان به نوروزگاه می پیوندند

مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در ایام نوروز شهرستان‌های استان و به ویژه روستاهای هدف گردشگری، برای معرفی ظرفیت های خود در باغ موزه چهلستون حضور می‌یابند.

فریدون الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: امسال نوروزگاه به صورت ویژه در تمام استان برگزار می‌شود و تقریباً تمام شهرستان‌های استان دارای برنامه های ویژه فرهنگی نوروز هستد که با رویکرد اساسی به سمت احیای آداب و سنت های نوروزی و فرهنگ بومی محلی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز سال ۹۷ تقریباً بیش از هزار رویداد و برنامه فرهنگی در سطح استان برگزار می شود، افزود: در مجموعه بناهای تاریخی شهر اصفهان و هم‌چنین سایت ها و فضاهای شهری برنامه های متنوعی برای نوروز در نظر گرفته شده است؛ ضمن اینکه اقدام دیگری که امسال درحال پیگیری آن هستیم این است که بتوانیم زمینه ای را فراهم کنیم که شهرستان‌های استان و به ویژه روستاهای هدف گردشگری برای معرفی ظرفیت های خود در باغ موزه چهلستون حضور یابند و بتوانند آداب  و سنت ها و فرهنگ بومی محلی خود را معرفی و منعکس  کنند.   

وی با تاکید برتوسعه متوازن گردشگری در سطح استان گفت: حضور عشایر در برنامه های نوروزی یکی از جلوه های ویژه ای است که با همکاری سازمان امور عشایر در سطح استان انجام خواهد شد.

الهیاری با اشاره به ثبت چوگان در فهرست میراث جهانی یونسکو تصریح کرد: در نوروز امسال بازی نمادین چوگان در شهر اصفهان و در میدان امام(ره) برگزارمی شود؛ ضمن اینکه برگزاری جشنواره غذا در  سطح شهر اصفهان و در محوطه های تاریخی و فضاها و تفرجگاه های شهری از دیگر برنامه های در نظرگرفته شده برای نوروز سال ۹۷ خواهدبود.

وی ادامه داد: بناهای تاریخی و شاخص اصفهان درحال مرمت هستند اما ما فضاهای لازم را برای بازدید گردشگران آماده کرده‌ایم و در نوروز حدود ۵۰۰ بنا و جاذبه تاریخی در استان اصفهان آماده بازدید گردشگران خواهد بود؛ ضمن اینکه در ایام نوروز با به کارگیری نیروها و امکانات بیشتر، شرایط و امکان بازدید گسترده‌تری را فراهم خواهیم کرد به‌عبارتی برخی از بخش ها هستند که در روزهای معمولی سال بازدید از آن ها صورت نمی‌گیرد اما در ایام نوروز امکان بازدید از آن ها فراهم شده است.

مدیر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: برنامه های نوروزی اصفهان از ۲۹ اسفندماه سال ۹۶ آغاز می شود و در روز یکم فروردین‌ماه ۱۳۹۷ به دلیل مناسبت مذهبی متوقف است اما برنامه های نوروزی از روز دوم فروردین ماه به صورت گسترده به جریان می‌افتد و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 339818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.