طرح آرامش بهاری در آقاعلی عباس (ع) بادرود برگزار می شود

نطنز- رییس اوقاف وامور خیریه بادرود گفت: با هدف خدمات‌رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی، طرح آرامش بهاری در آستان مقدس اقا علی عباس (ع) بادرود برگزار می شود.

حجت الاسلام علیرضا محلوجی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، پپرامون برگزاری طرح آرامش بهاری در آستان مقدس آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع) اظهار کرد: این طرح با هدف خدمات‌رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و نشر معارف اسلامی، باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی اجرا می‌شود.

رییس اوقاف و امور خیریه بادرود گفت: طرح آرامش بهاری ویژه استقبال و میزبانی از مسافران نوروز ۹۷ از روز  ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه در این آستان مقدس اجرا می‌شود .

وی گفت: این طرح از ۲۸ اسفند امسال برای زائران و مسافران نوروزی در جوار آستان مقدس همراه با برنامه‌های فرهنگی آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد .

محلوجی از جمله برنامه ‌های طرح آرامش بهاری در سال جدید را برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو همراه با قرائت دعای تحویل سال نو، تواشیح، سرود، قرائت زیارت آل یاسین، پخش بیانات نوروزی مقام معظم رهبری و سخنرانی در صحن مطهر و خیمه‌های معرفت با غرفه ‌های متنوع فرهنگی، کودکان، پاسخ به سوالات شرعی، عفاف و حجاب ذکر کرد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه بادرود عنوان کرد: در ایام نوروز تعداد ۱۸ مبلغ جهت مشاوره وقف و پاسخگویی به سوالات دینی و احکام در آستان مقدس مستقر هستند و برگزاری نماز جماعت و بازگو کردن احکام دین در دستور کار مبلغان اعزامی قرار دارد.

حجت الاسلام اکبری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه نطنز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در ۱۵ امامزاده و بقاع متبرکه مراسم تحویل سال نو برگزار خواهد شد، گفت: به طور شاخص ویژه برنامه های مختلف در چهار امامزاده سلطان حسین (ع) ابیازن، امامزاده احمد (ع) خفر، رقیه خاتون (س) نطنز و یحیی و عیسی ابیانه از قبیل خیمه معرفت باحضور مبلغان در سه غرفه «ایستگاه همه واقف باشیم»، «غرفه پاسخ به مسائل شرعی»، «غرفه کودک و نوجوان»  و برنامه های متنوع فرهنگی برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) از فرزندان بلافصل امام موسی بن جعفر (ع) هستند که مضجع شریف این دو بزرگوار در فاصله شش کیلومتری بادرود و ۳۸ کیلومتری نطنز و ۱۶۵ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد و هرساله قریب به ۵۰۰ هزار زائر و مسافر از شهرهای مختلف کشور به این بارگاه مطهر سفر می کنند. 

کد خبر 339816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.