فاوا نباید رقیب بخش خصوصی باشد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیشترین نفع تهیه نقشه یکپارچه شهری در حوزه فاوا به صاحبان کسب وکارهای محلی می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مقدری پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیشرفت ناچیز اصفهان در شاخص‌های فناوری اطلاعات اظهار کرد: سوال این است در این کندی رشد و توسعه فناوری اطلاعات چه کسانی مقصر هستند؟ همه آنهایی که سرمایه فناوری اطلاعات و ارتباطات را مانند یک کالای لوکس در نظرگرفته و ندانستند که با این موضوع چگونه برخورد کنند و هیچگاه سند چشم اندازی برای کلانشهر اصفهان برای این موضوع تدوین نکردند.

وی با بیان اینکه عدم وجود مدیریت واحد شهری منجر به شکست طرح‌های فاوا شده است، افزود: اگر مدیریت واحد شهری وجود داشت، می‌توانست فعالیت‌های موازی را یکپارچه کرده و بهره گیران خدمات که همان شهروندان هستند را کمتر دچار سردرگمی کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیشترین نفع تهیه نقشه یکپارچه شهری در حوزه فاوا به صاحبان کسب وکارهای محلی می‌رسد، عنوان کرد: اقدامات لازم برای استفاده از فناوری اطلاعات می‌تواند بالاترین دستاوردها و کمترین هزینه‌ها را در مراوده با کسب و کارها و نام‌های تجاری بزرگ داشته باشد و به محوری برای حمایت از استارتاپ‌ها و کسب وکارهای نوپای تبدیل شود.

وی افزود: در این دوره بارها تاکید کردیم سازمان فاوا، چه در آموزش چه در تولید و ارائه خدماتی که ماهیتاً خدمات مرتبط با شهرداری نیست نباید رقیبی برای بخش خصوصی وکسب و کارهای محلی باشد.

مقدری گفت: سازمان فاوای شهرداری اصفهان در حال حاضر بدون در نظر گرفتن کسب و کارهای پرچم دار در شهر  مثل یک آموزشگاه محلی به ارائه دوره‌های متداول و مهارت‌های غیر زنجیره‌ای  می‌پردازد و هیچ نوآوری در حوزه آموزش و جذب استعدادهای یادگیرنده به کار نمی‌بندد و امیدواریم در این سازمان بازنگری‌های لازم انجام شود.

کد خبر 339810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.