رضایت‌مندی مردم از عملکرد پلیس لنجان افزایش یافته است

لنجان-فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گفت: رضایت‌مندی مردم از عملکرد پلیس شهرستان لنجان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، غلامرضا افشاری در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت‌های نیروی انتظامی شهرستان اظهار کرد: امنیت رکن اصلی پیشرفت هر جامعه به شمار می‌آید و از سوی دیگر اخلاق و معارف دینی زیرساخت اصلی نظم در جامعه بوده و بر اساس نظر کارشناسان جرم‌شناسی، معارف دینی و مباحث اخلاقی مهمترین عامل بازدارنده جرم در جامعه بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: یکی از راه‌های ارتقاء امنیت در جامعه، مشارکت عمومی بوده و زمانی مردم می‌توانند از امنیت بالایی برخوردار شوند که خود را در این امر سهیم بدانند و پلیس را در این حوزه یاری کنند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان تصریح کرد: شهرستان لنجان به لحاظ جایگاه اقلیمی و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی پنج استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس دارای فرصت‌ها و قابلیت‌های مناسبی است، اما به تبع آن تهدیدهایی چون قاچاق دام، چوب، کالاهای خارجی، مواد غذایی، سیگار و مواد مخدر این شهرستان را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی شهرستان لنجان در راستای برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی و قاچاقچیان کالا با استفاده از تمام ظرفیت و توان خود همواره محورهای مواصلاتی شهرستان لنجان را مورد بررسی قرار داده و این مسیرها را تحت کنترل و نظارت خود درآورده است.

افشاری اضافه کرد: با توجه به شناخت و اشراف کامل ماموران بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان لنجان بر موقعیت جغرافیایی این شهرستان، آنها همواره به بررسی و شناسایی نقاط اصلی دپو، نگهداری و عرضه کالا و همچنین خودروهای ورودی به این شهرستان پرداخته تا از ورود کالای قاچاق جلوگیری و با افراد سودجو برخورد قانونی کنند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان عنوان کرد: در سال جاری در عملیات‌های مختلف بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرستان کشف و ضبط شده که این مهم نشان از افزایش ۹۴ درصدی کشفیات کالای قاچاق دارد و باید گفت نیروی انتظامی شهرستان لنجان با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به آن‌ها را نخواهد داد.

وی با اشاره به اقتدار پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ افزود: امروزه مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در کشور مطرح بوده و متاسفانه شاهد شیوع و افزایش اعتیاد در بین جوانان هستیم که این مسئله کانون گرم خانواده‌ها را نشانه گرفته است.

افشاری تصریح کرد: ما معتقدیم در مقابله با مصرف مواد مخدر باید به نکاتی همچون آموزش کارکنان کارخانجات، مراکز علمی، دانشگاهی و مدارس توجهی جدی داشت از این رو ایجاد تعامل بین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان لنجان و اصناف، ادارت و نهاهایی همچون آموزش و پرورش و به منظور بحث و تبادل نظر درباره آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش‌آموزی، شناسایی مناطق پرخطر، آموزش دانش‌آموزان، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نهاد تعلیم و تربیت شهرستان و نیروی انتظامی بسیار قابل توجه بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه آگاه سازی و برگزاری نمایشگاه‌های مواد مخدر یکی از راهکارهای موثر در مبارزه با مواد مخدر است ما نیز تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا آموزش چهره به چهره و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های دایمی در این مسیر گام برداریم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان با بیان اینکه در حوزه پیشگیری و برپایی نمایشگاه‌های مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی هرچه هزینه شود، سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید، عنوان کرد: پلیس نیز در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اجتماعی کردن گام برداشته و توانسته ایم در حوزه کشفیات و مبارزه با مواد مخدر نیز جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهیم.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی شهرستان لنجان برای کنترل عبور و مرور و ترافیک جاده‌ها و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر در کل ایام سال برنامه‌های خاصی را اجرایی کرده و این طرح‌ها نیز همچنان با جدیت ادامه دارند و با توجه به اقدامات انجام شده در این زمینه بالغ بر ۳۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان لنجان کشف و ضبط شده است.

افشاری متذکر شد: گزارشات مردمی در کشف و شناسایی عوامل مرتبط با مواد مخدر نقش به سزایی در کاهش اعتیاد در جامعه دارد و انتظار می رود، شهروندان از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ نیروی انتظامی را در شناسایی خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر یاری کنند.

وی تاکید کرد: آموزش چهره به چهره افراد از تاثیر فراوانی برخوردار است و باید از ظرفیت‌های موجود در حوزه اجتماعی کردن مواد مخدر به خوبی بهرمند شد تا به موفقیت دست پیدا کنیم از این رو در سال جاری نشست‌ها و آموزش‌های چهره به چهره در ۳۱۵ مدرسه، ۱۰۷ مسجد و ۵۲ اداره و نهاد دولتی برگزار شد و بالغ بر ۵۳ هزار و ۴۰۰ نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان افزود: یکی دیگر از از اولویت‌های نیروی انتظامی در زمان حاضر پیشگیری و مقابله با انواع سرقت است، بر همین اساس در سال جاری۱۲ باند بزرگ سرقت در شهرستان لنجان منهدم شد و کشفیات سرقت نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت پلیس فتا در شهرستان لنجان، عنوان کرد: فضای مجازی شهرستان لنجان تحت کنترل و نظارت پلیس فتا قرار دارد و به صورت جدی با کسانی که در فضای مجازی به صورت سازمان‌ یافته اقدام به ترویج مفاسد اخلاقی کنند به شدت برخورد خواهد شد.

افشاری با بیان اینکه امروز جرایم رایانه‌ای و فضای مجازی از مهمترین دغدغه‌های ما است، گفت: پلیس فتا به عنوان یک سد محکم در مقابل ترویج کانال‌ها و شبکه‌های فساد اخلاقی ایستاده و باعث جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه می‌شود.

وی اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه نیروی انتظامی دانست و افزود: امروز پلیس شهرستان لنجان توانسته است، راهبرد کلان ناجا که همان جامعه محوری و مردم مداری است را در این شهرستان عملیاتی و اجرایی کند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان اظهار کرد: با اجرایی شدن سامانه ۱۹۷ علاوه بر نظارت بیشتر بر عملکرد کارکنان و ماموران پلیس انجام گرفته و در این سامانه تمامی شکایات مردمی به صورت فوری رسیدگی می‌شود باید توجه داشت سامانه ۱۹۷ خدماتی بدون هزینه است که مردم با گذاشتن پیام خود بر روی این شماره، با دادن آدرس و مشخصات می‌توانند پیگیر شکایات خود از عملکرد پلیس و ارگان‌های مربوطه باشند.

وی ادامه داد: ما بر این باوریم نظارت مردم ضمن کمک به رفع کمبودها باعث ارتقاء سطح کیفی کار نیروی انتظامی می‌شود و طبق گزارشات اعلام شده از سوی استان طی ۱۱ ماه گذشته شاهد کاهش ۱۵ درصدی نارضایتی شهروندان از عملکرد نیروی انتظامی شهرستان لنجان بوده‌ایم.

کد خبر 339809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.