بر ایجاد شفافیت در شهرداری اصفهان پافشاری می کنیم

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همه مردم اصفهان بدانند شفافیت را باور داریم و بر وجود آن پافشاری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی نیا  امروز -یکشنبه در بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک  عید باستانی نوروز اظهار کرد: نوروز تجدید خاطره بزرگی و خاطره خویشاوندی انسان با طبیعت است و هر سال انسان فراموشکار سرگرم فعالیت‌های مصنوعی خود می‌شود و متاسفانه طبیعت را فراموش می‌کند.

شریعتی نیا با بیان اینکه نوروز با یادآوری وسوسه آمیز خود بازگشت و تجدید حیات را جشن می‌گیرد و همه افراد را به میهمانی خود دعوت می‌کند، ادامه داد: همه افراد باید از طبیعت که همه هستی انسان‌ها است مراقبت کنند و با او مهربان باشند تا طبیعت نیز با آنها مهربان باشد، روزگاری چنان بی‌رحمانه بر این طبیعت تاختیم که همه جای آن را زخم  و دردمند ساخته‌ایم، بی‌رحمانه برای برداشت از آب‌های زیر زمینی سبقت می‌گرفتیم و حلقه‌های چاه را در هر کیلومتر به کیلومتر حفر می کردیم.

شریعتی نیا با بیان اینکه اگر مسئولان و متخصصان عافیت طلب برای بیداری کشاورزان غیرمتخصص اقداماتی را انجام می‌دادند امروز شاهد بیکاری، بدهکاری کشاورزان و تولید کنندگان در غرب و شرق مرکز استان نبودیم، افزود: خشکی زاینده رود محصول بی رحمی انسان‌ها و بی‌تدبیری مسئولان برطبیعت بوده که باید حرمت نگه می‌داشتند تا امروز شاهد این همه جفا نباشیم.

وی اظهار کرد: تصمیم گیران راه‌اندازی صنایع بزرگ آهن و فولاد در مرکز ایران که دارای آب و هوای خشک و نیمه خشک است به معضلات این روزهای اصفهان فکر نکرده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: زمانی که طومار ۴۰۰ ساله مرحوم شیخ بهایی در خصوص تقسیم آب نادیده گرفته شد بر این طبیعت بی رحمانه تاختند و اکنون نیز نتایج زیان بار اقدامات گذشته بر کشاورزان که امروز از درد بیکاری، فقر و بدهکاری به بانک‌ها کمرشان راست نمی شود، متحمل شده است.

وی افزود: استاندار و تعدادی از نمایندگان مجلس باید پیگیری مستمر برای احیا زاینده رود انجام دهند و حیات دوباره زاینده رود را برگردانده و از محل اعتبارات خشکسالی زندگی و آبروی کشاورزان را در غرب و شرق استان دریابند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه همه مسئولان، کارشناسان و کارمندان شهرداری باید بدانند که خدا منت و  مسئولیتی سنگین را بر دوش ما گذاشته و اگر امروز پشت این میز قرار گرفته‌ایم لطف خدا و مردم بوده است، افزود: در این روزها که مردم از نحوه عملکرد مدیران، کارشناسان و دستگاه‌های اجرایی ناراضی هستند باید با تقویت باورهای دینی خود که همان مهربانی و هم دردی است مرحمی برزخم های عمیق و طولاتی مدت آنان باشیم.

وی با بیان اینکه همه مردم شریف اصفهان به یاد دارند که یکی از شعارهای لیست امید شفافیت برای اصفهان بوده است، گفت: همه مردم اصفهان باید بدانند ما شفافیت را باور داریم و بر وجود آن پافشاری می‌کنیم. از این رو به منظور ایجاد شفافیت در جامعه در دوره پنچم شورای اسلامی شهر اصفهان خود را ملزم کرده‌ایم که همه جلسات علنی را به صورت آنلاین پخش کنیم تا مردم  به صورت مستقیم  درجریان تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها باشند.

عضوشورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر شفافیت بود اختلاس‌های بی‌حد و حصر میلیاردی بابک زنجانی و امثالهم که بزرگترین اختلاس قرن نامیده شده اتفاق نمی‌افتاد، گفت: اگر شفافیت بود عده‌ای با ادعای پاکدستی در راس دولت این مملکت قرار نمی‌گرفتند که امروزه تحمل یک حکم ناعادلانه حداقلی را نداشته باشند.

شریعتی نیا ادامه داد: اگر شفافیت بود و متمردین از قانون عادلانه به سزای اعمالشان می‌رسیدند، امروز شهرداری با پنج هزار نیروی مازاد بر چارت سازمانی اداره نمی‌شد و استخدام‌های خانوادگی در شهرداری اتفاق نمی‌افتاد که عده‌ای با تحصیلات نامرتبط در شهرداری استخدام شوند و عده‌ای با داشتن بالاترین مدرک دانشگاهی مرتبط جویای کار و بیکار باشند.

وی عنوان کرد: به عنوان نماینده مردم شورای اسلامی ضمن اعلام از حمایت شفاف سازی همه افراد را به انتقاد منصفانه دعوت می کنم و به مدیران و افرادی که در مورد آنها مطلبی گفته می‌شود، اعلام می‌کنم که درستی و نادرستی مطالب اعلام شده را رصد کنند و اگر انتقادات درست است اصلاح شود و با خاطیان طبق قانون برخورد صورت گیرد تا موجب عبرت دیگران و اصلاح جامعه شود.

وی ادامه داد: چنانچه انتقادات صحیح نیست باید با ارایه مستندات لازم به رسانه‌ها اطلاع رسانی لازم به شهروندان انجام شود.

کد خبر 339800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.