معین: تخصیص اعتبار از سوی شهرداری به مترو بی سابقه بود

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه اندازی خط یک مترو یکی از آرزوهای دیرینه اصفهانی‌ها بود که علت اصلی تاخیر در راه اندازی خط یک آن بی توجهی به این پروژه بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین ظهر یکشنبه در مراسم بهره برداری آزمایشی از آخرین فاز خط یک مترو که با حضور مدیران استانی و شهری برگزار شد، افزود: عملیات احداث و راه اندازی خط یک مترو به قدری طول کشید که برخی  شهروندان از آن به عنوان آثار باستانی و تاریخی یاد می‌کردند چرا که این طرح ۵ ساله، بیش از ۱۶ سال به طول انجامید.

وی بخشی از دلیل تاخیر پروژه  خط یک مترو را منطقی دانست و اظهار کرد: علت اصلی تعویق در راه اندازی خط یک مترو بی توجهی به آن است که خوشبختانه در دوره مدیریت جدید شهری و شورای پنجم مترو به منظور تسهیل در تردد شهروندان و کاهش آلاینده ها در اولویت قرار گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت شهری توجه ویژه ای از لحاظ اعتبارات به پروژه مترو شده که در نوع خود بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه خط دو و سه مترو اصفهان وارد فاز اجرایی شده است، ادامه داد: برای خط سه مترو از میدان آزادی تا اتوبان ذوب آهن نیز مذاکراتی با بنیاد مستضعفان به عنوان پیمان کار پروژه انجام شده است.

معین با اعلام اینکه  تاکنون احداث دو ایستگاه "عاشق اصفهانی" و "زینبیه" در مسیر خط دو قطار شهری آغاز شده که به دنبال جذب فاینانس خارجی و اوراق مشارکت برای تکمیل آن هستیم، گفت: در این راستا با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی در حال مذاکره هستیم و امیدواریم با حمایت استاندار اصفهان و همت مدیریت شهری بخش هایی از خط دو و سه مترو طی  ۴ سال آینده به بهره برداری برسد.

وی از تمام دست اندرکاران پروژه خط یک مترو به خصوص کارگران، شهردار، مدیران، مهندسان و پیمانکاران تشکر کرد و تکمیل  خط یک مترو اصفهان در فاصله دو ولادت حضرت زهرا(س) و حضرت امیر المومنین (ع)   را به فال نیک گرفت.  

کد خبر 339798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.