نوروزی: امکان بهره‌برداری از خطوط مترو تا چهار سال آینده وجود دارد

شهردار اصفهان گفت: یقین دارم با اتخاذ شیوه های جدید برای راه اندازی خط دو و سه قطار شهری اصفهان، به جای ۱۷ سال ظرف چهار سال آینده به بخش عظیمی از شبکه مترو در تمام نقاط شهر دسترسی پیدا خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی ظهر امروز (یکشنبه) در آیین بهره برداری آزمایشی آخرین فاز خط یک مترو اظهارکرد: کمتر کسی گمان می‌کرد امروز قطار شهری اصفهان به ایستگاه صفه برسد، اما خوشبختانه این مهم اتفاق افتاد.

وی با اشاره به بازدید دو ماه پیش، معاون عمرانی وزیر کشور از ایستگاه میدان امام حسین(ع) و مسیر خط یک مترو، افزود: همان زمان اعلام شد که قطار شهری اصفهان تا نوروز به ایستگاه صفه می‌رسد، معاون عمرانی وزیر کشور تاکید کرد باتوجه به اینکه کار بسیار سنگین است، فعالیت‌ها به گونه ای انجام شود که کیفیت آسیب نبیند و امروز مشاهده می‌کنید که نه تنها کیفیت آسیب ندیده بلکه بر اساس برنامه کار به طور دقیق انجام شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امروز اینجا برای بهره برداری آزمایشی از بخش نهایی خط یک مترو حاضر شده‌ایم و امیدواریم سایر بخش‌های مربوط به تأسیسات و مباحث فنی به زودی تمام شود.

وی با بیان اینکه ایستگاه میدان امام حسین(ع) در حال حاضر از یک ضلع قابل استفاده است، ابراز امیدواری کرد: دو ضلع دیگر این ایستگاه نیز به زودی تکمیل و آماده سرویس‌دهی به مسافران شود. ایستگاه میدان انقلاب از ضلع غربی مورد بهره برداری قرار گرفته و به زودی ضلع شرقی آن نیز به بهره برداری می رسد.

نوروزی خاطرنشان کرد: اتفاقی که امروز شاهد آن هستیم، توفیق بزرگی است و باید به تمام افرادی که در این مدت به صورت سه شیفت کاری در تمام ایام هفته فعالیت کردند، تبریک گفت به ویژه سرپرست سازمان قطار شهری، مشاور عالی، پیمانکاران، مهندسان و کارگرانی که تلاش کردند تا قولی که به مردم داده بودیم، عملی شود.

شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد با همت والای همه دست اندرکاران قطارشهری تا چند سال آینده با استفاده از روش های جدید خط دو و سه آماده سرویس‌دهی به شهروندان شود.

حل مشکلات ترافیک شهر با حلقه بزرگ مترو

نوروزی با بیان اینکه طبق آمار اعلام شده تا چهارماه پیش تنها ۱۸ هزار نفر از قطارشهری اصفهان استفاده می‌کردند، گفت: امروز جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند، مطمئن هستم در صورت همکاری تمام بخش ها، در سال آینده ۱۰۰ هزار نفر از این خط استفاده خواهند کرد و این مهم شدنی است، زیرا زیرساخت ها مهیا شده، رام های قطار شهری و نیروهای انسانی آماده خدمت رسانی هستند تا با اجرای دقیق برنامه ها شاهد شکوفایی در شهر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاشی که در این چند ماه صورت گرفته حاصل انسجام، وحدت و یکپارچگی مسئولان و دست اندرکاران است.

شهردار اصفهان ادامه داد: یقین دارم با مساعدت و راهنمایی استاندار و با اتخاذ شیوه‌های جدید برای راه اندازی خط دو و سه، به جای ۱۷ سال ظرف چهار سال آینده به بخش عظیمی از مترو در تمام نقاط شهر دسترسی پیدا خواهیم کرد و این پیوند به قطارهای حومه ای همچون بهارستان، شاهین شهر و ذوب آهن تسری خواهد یافت.

نوروزی با بیان اینکه حلقه بزرگ مترو می‌تواند بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر را برطرف و به محیط زیست کمک کند، اظهارکرد: این حلقه قادر خواهد بود آلایندگی را کاهش و ایمنی را افزایش دهد و تمام این شاخصه‌ها به معنای داشتن زندگی ایمن، سالم و همراه با آرامش و آسایش برای مردم است.

وی تاکید کرد: هر کس که می‌تواند در این راستا به شهر خدمت کند، از هیچ کوششی دریغ نکند تا اصفهان به مرکز گردشگری ایران و شهری توام با شادی و نشاط تبدیل شود.

کد خبر 339795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.