کمک ۴ میلیاردی سمیرمی ها در جشن نیکوکاری

سمیرم- رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سمیرم گفت: مردم نوع دوست شهرستان سمیرم، بیش از چهار میلیارد ریال به جشن نیکوکاری کمک کردند.

علی قربان افشاری در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم اظهار کرد: این میزان کمک ها به صورت  نقدی و غیرنقدی در پایگاه های مختلف شهری و روستایی جمع آوری شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سمیرم با اشاره به فعالیت خیریه های کمیته امداد خاطرنشان کرد: ۸۱۰ میلیون ریال از کل این مبلغ از پنج پایگاه شهری و مدارس جمع آوری شده و بقیه با مشارکت خیریه های مرتبط با کمیته امداد دریافت شده است.

افشاری افزود: جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی در تعدادی از پایگاه های امداد تا دو روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت ها و برنامه های فرهنگی کمیته امداد افزود: سال ۹۶، ۱۰۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در بخش فرهنگی کمیته امداد هزینه شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سمیرم با بیان اینکه ۵۳۰ نفر از برنامه های فرهنگی این نهاد استقبال کردند، اظهار کرد: تاکید بر استحکام خانواده و معضل طلاق، فضای مجازی، پیشگیری از اعتیاد، آموزش های قرآنی، اخلاق اسلامی و دوره های تخصصی ازدواج از مهمترین فعالیت های فرهنگی کمیته امداد بوده است.

افشاری خاطرنشان کرد: ۱۴۵ عروس و داماد در دوره مهارت زندگی، ۳۴۴ نفر عضویت در کانون جوانان پیرو ولایت، اعزام ۲۸ مددجو به عتبات عالیات و ۹۸ نفر به مشهدالرضا نیز در سال جاری انجام شد.ه است

وی با بیان اینکه ۴۶۰ نفر در اردوهای یک روزه عقیدتی و سیاسی کمیته امداد شرکت کرده اند، تصریح کرد: ۲۵۰ نفر نیز در شش مرحله اجرای آموزش های قرآنی در منزل آموزش دیده اند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سمیرم با اشاره به تعداد دانشجویان و دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد گفت: ۳۹۰ دانش آموز و ۱۲۰ دانشجو از کمک های نقدی و سایر کمک های کمیته امداد در سال ۹۶ بهره مند شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح حمایت از ایتام افزود: ۱۷۱ حامی ۲۵۹ یتیم ساکن این شهرستان را حمایت می کنند.

افشاری با بیان اینکه مجموع کمک های اکرام ایتام سمیرم در سال جاری ۳۸۰ میلیون تومان بود، گفت: میانگین سرانه دریافتی سال گذشته ایتام تحت پوشش این نهاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال بود که امسال به یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال رسیده است.

به گزارش ایمنا، سه هزار و ۱۳۹ خانوار در قالب شش هزار و ۸۵۳ نفر، تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) سمیرم هستند که یک هزار و ۵۳۰ خانوار شهری، یک هزار و ۴۴۸ خانوار روستایی و ۱۶۱ خانوار عشایری را شامل می شوند.

کد خبر 339780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.