جناح‌های مخالف دولت با عملکرد خود در آتش دولت آمریکا ندمند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: شرایط کنونی به وجود آمده برای کشورمان، سخت است، اما دولت آمریکا نمی‌تواند قرارداد برجام را برهم زند چون با آبروی کشور خود بازی می‌کند.

محمود حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد چشم‌انداز پیش‌روی برجام با توجه به انتخاب مایک پمپئو به‌عنوان وزیر خارجه آمریکا ، اظهار کرد: دولتی که در حال حاضر در آمریکا روی کار آمده است به‌طور کلی نگاه انسانی ندارد و فقط منافع خود را می‌بیند و تحت عنوان تأمین منافع مردم آمریکا، عملاً منافع آن‌ها را هم زیر پا می‌گذارد.

وی ادامه داد: تیمی که قرار است در وزارت خارجه آمریکا روی کار بیاید، بیشتر یک تیم ضد ایرانی و ضد برجام است، اما به این معنا نیست که این افراد موفق به برهم زدن برجام می‌شوند؛ چراکه این افراد با تضادهای زیادی در آمریکا مواجه هستند و همچنین تصمیماتی که در رابطه با اروپا و نظام بین‌المللی اتخاذ می‌کنند، منافع ملی آمریکا را هم مخدوش می‌کند. به همین جهت به نظر می‌رسد تیم جدید هرچند به تحریم‌ها علیه ایران دامن می‌زنند و مشکلاتی را برای ایران به‌وجود می‌آورند، اما در مجموع نمی‌توانند قرارداد برجام را از بین ببرند چون با آبروی کشور خودشان بازی می‌کنند.  

حسینی ارزیابی خود را از اینکه کشورهای اروپایی به دنبال تحریم‌های جدید موشکی برای راضی کردن ترامپ هستند، این‌طور بیان کرد: اروپایی‌ها به دنبال منافع خودشان هستند. هم می‌خواهند برجام را حفظ کنند و هم اینکه با آمریکا و دولت ترامپ در تضاد و رویارویی قرار نگیرند؛ به همین جهت برای پیدا کردن راه حل دست و پا می‌زنند، اما در رسیدن به هدف و اینکه بنیه دفاعی و دفاع موشکی ایران را دچار مشکل کنند موفق نخواهند شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که رویکرد ایران در شرایط کنونی به برجام چه باید باشد، خاطرنشان کرد: همانطور که ایران تا الان سعی کرده با متانت با مسئله برخورد کند و قواعد بین‌المللی را به رسمیت شناخته و عمل کرده، در شرایط کنونی هم باید به همین نحو عمل کند. آژانس بین المللی انرژی هسته ای هم ایران را به تعهدات خود پایبند دانسته است بنابراین همانطور که ایران تا کنون متین و سنجیده عمل کرده از این به بعد هم باید از نظر دیپلماتیک و سیاسی به همین شیوه عمل کند و  نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کند.

در مقابل دولت بی‌منطق آمریکا باید از تندروی بپرهیزیم

وی افزود: در حال حاضر یک دولت بی‌منطق در آمریکا روی کار است و ایران باید از تندروی در مقابل این دولت پرهیز کند؛ با این شیوه خودبه‌خود محکومیت‌های بین‌المللی بر علیه ترامپ‌ و دولت او شکل خواهد گرفت و از این طریق می‌توانیم از حقوق حقه کشورمان و ملت ایران به‌خصوص از برجام حمایت کنیم.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط سختی برای ایران به‌وجود آمده و در چنین شرایطی لازم است تمام جریان‌های داخلی به جای برخوردهای جناحی، بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت، یکپارچگی خود را حفظ کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: توصیه من به جناح‌های مخالف دولت این است که منافع ملی را اصل قرار دهند و در این شرایط به‌وجود آمده، با نوع عملکرد و مواضع خود، در آتش دولت آمریکا ندمند.      

کد خبر 339764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.