۶۰ درصد مسافران نوروزی بدون پیش بینی اسکان، سفر می‌کنند

ستاد هدایت سفر شهر اصفهان تمامی امکانات لازم را برای آسایش مسافران نوروزی فراهم کرده تا آن ها با خاطرات خوشی از شهر اصفهان خارج شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر قاسمی امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه ستاد خدمات سفر شهر از دو ماه گذشته فعالیت‌های خود را برای میزبانی از مسافران نوروزی آغاز کرده است، اظهار کرد: دو کمیته‌ها اصناف و کمیته اسکان ادغام شد و کمیته خدمات شهری فعال شده است و در حال حاضر ۱۰ کمیته زیرمجموعه خدمات نوروزی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی گفت: ستاد هدایت مسافران در ورودی‌های شهر مستقر شده، علاوه بر این دو ستاد در محور تهران، محورهای درچه، خمینی‌شهر و بهارستان ایجادشده اما ستاد هدایت اتوبان معلم درخیابان کاوه به دلیل ایجاد ترافیک سنگین حذف شد.

جانشین رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان ایجاد آمادگی برای اسکان موقت مسافران ضروری است، اضافه کرد: حدود ۶۰ درصد از مسافران قبل از سفر برای اسکان خود پیش‌بینی‌های لازم را انجام نداده‌اند، در کمیته اسکان نماینده مشاوران املاک، نماینده آموزش پرورش، خوابگاه‌های دانشجوی برای اسکان مسافران حضور دارند.

قاسمی با بیان اینکه پنچ ستاد هدایت نوروزی در جنوب و غرب خمینی‌شهر و شرق منطقه ۱۵ فعال شده است، ادامه داد: ۳۰ کیوسک اطلاع رسانی در ایام نوروز در سطح شهر راهنمایی‌های لازم را به مسافران ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت مترو می‌توانند بخش قابل توجهی از ترافیک خیابان کاوه را کاهش یابد، خاطرنشان کرد: حیاط مدارس آموزش پرورش برای پارک خودروها از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین در اختیار مسافران و شهروندان قرار گرفته می‌شود.

جانشین رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر با اشاره به اینکه ۲۲۴ سرویس بهداشتی در بوستان‌ها و فضای عمومی ایجاد شده است، اضافه کرد: تمام مساجد سطح شهر برای اقامه نماز مسافران و استفاده از سرویس بهداشتی تا ساعت ۲۴ باز است.

سازمان زیباسازی دو میلیارد تومان بدهی دارد

حسن مؤذنی، سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در ادامه این جلسه با بیان اینکه برای زیباسازی شهر اصفهان برای استقبال از نوروز ۴۰ عدد بوم بزرگ در مناطق ۱۵ گانه با عنوان نگارستان بهار نصب شده است، افزود: این بوم‌ها در روز اول عید به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه حدود ۲۲۰ عنصر هنری شامل کارت‌پستال، نمادهای شهر و هنرهای اصفهان برای زیباسازی شهر اصفهان در این ایام مورد استفاده قرار گرفته است، تصریح کرد: همچنین ۶۰ سفره هفت‌سین با نظارت ستاد در نقاط مختلف شهر اصفهان برپاشده است و نورپردازی پل شاه‌مرادی، محور خیابان کاوه و آتشگاه برای نوروز اجرا شد.

وی گفت: در حال حاضر سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ۹ میلیون تومان دارایی و ۲ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان بدهی دارد.

۶۵۰۰ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی پیش‌بینی شد

احمدرضا مرادی، مسئول ستاد اسکان مسافران نوروزی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در سال‌های گذشته در شهر اصفهان امکان اسکان ۱۶۰ هزار مسافر وجود داشت و با توجه به تجربه سال‌های گذشته ظرفیت‌های لازم برای شب‌های پیک در نظر گرفته شده است.

مسئول ستاد اسکان مسافران نوروزی شهر اصفهان با بیان اینکه اولویت اول برای اسکان مسافران هتل‌ها و مهمان‌پذیرها است، عنوان کرد: برای اسکان مسافران ۶۰۰ مدارس و ۶۵۰۰ کلاس و خوابگاه‌های دانشجویی و منازل شخصی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان مدارس و منازل آموزش‌های لازم برای رعایت نکات ایمنی و امنیتی را دیده‌اند، عنوان کرد: برای سال جاری به منظور تسهیل دسترسی مسافران به محل‌های اسکان سامانه رزرو در نظر گرفته شده است.

کد خبر 339757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.