آماده سازی ویژه آرامستان باغ رضوان در ایام نوروز

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات شایسته و بهینه در دستور کار آرامستان باغ رضوان قرار دارد تا شهروندان در سال جدید با آرامش خاطر بیشتری در این مکان حضور یابند.

سیدرضا جعفریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آماده سازی آرامستان باغ رضوان در آستانه سال نو اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال تعداد بسیار زیادی از شهروندان در محل آرامستان باغ رضوان و بر سر قبور عزیزان خود حضور پیدا میکنند، تلاش داریم فضای آرام و منظمی را فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه آرامستان جدا از وظایف روزمره خود برای آرامش هر چه بیشتر شهروندان در ایام نوروز تدارک ویژه ای خواهد داشت، افزود: آرامستان باغ رضوان با موضوعات گوناگونی از جمله مسایل فنی و عمرانی، فضای سبز و خدمات، امور متوفیان، امور فرهنگی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در ارتباط است که تلاش می شود همه این خدمات به بهترین شکل انجام شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: طراحی و آماده سازی المانهای یادمان شهدا و شهدای گمنام و همچنین فضاسازی و محوطه سازی قطعه شهدای گمنام، آذین بندی آرامستان باغ رضوان و نصب هفت سین قرآنی از فعالیت‌هایی است که در آرامستان برای ایام عید انجام خواهد گرفت.

جعفریان اظهار کرد: زیارت نامه‌های اهل قبور و نقشه‌های آرامستان در ابتدای ورودی در اختیار زائران قرار خواهد گرفت و همچنین خادمان آرامستان نیز در سطح قطعات، زائرین را برای دسترسی راحت‌تر راهنمایی می‌کنند، همچنین در نخستین روز از عید، رادیو نوای رضوان صبح و بعدازظهر با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی اطلاع رسانی و خدمات لازم را به زائران ارائه خواهد کرد.

وی با اشاره به بهینه سازی نمازخانه سالن تطهیر و سایر نمازخانه های سطح قطعات، ادامه داد: راه اندازی حسینیه صاحب الزمان(ص) در سطح آرامستان برای رفاه حال زائران در دستور کار قرار گرفته است، همچنین دوربین های نظارتی در کل آرامستان برای نظارت بیشتر و کنترل بهینه امور در نظر گرفته و نصب شده است. 

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه ورودی‌های آرامستان رضوان با هفت سین تزئین می‌شود، گفت: گل‌کاری‌های سطح آرامستان، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و سرویس آبگرمکن های خورشیدی، احیاء سیستم آبیاری قطره ای بلوار رضوان و ایجاد و اتصال منبع آب 12 هزار متر مکعبی به فضای سبز از جمله اقداماتی است که در بخش‌های خدماتی سازمان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این آرامستان برای ارائه خدمات به زائران کاملا آماده است، از شهروندان درخواست کرد: حضور بر مزار عزیزانشان را فقط منوط به روز اول عید نکرده و طی یک برنامه ریزی در طول عید به آرامستان رضوان مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال جاری لحظه سال تحویل بعدازظهر خواهد بود آرامستان تمام تمهیدات لازم را برای غروب آفتاب و حضور شهروندان تدارک دیده است و درب های آرامستان به روی شهروندان باز خواهد بود.

کد خبر 339754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.