آثار سه هنرمند اصفهانی در آرت‌فر آنکارا

آثار سه هنرمند اصفهانی در آرت‌فر آنکارا ترکیه در حال نمایش است.

مرتضی بصراوی، مجسمه‌ساز اصفهانی که آثاری در این رویداد هنری دارد، در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: من، حامد صدر ارحامی و احمد تک، سه هنرمند اصفهانی حاضر در آرت‌فر آنکارا هستیم.

وی افزود: آرت‌فر، محل فروش آثار هنری یک سال گذشته است، یک سطح بالاتر از حراجی آثار هنری قرار دارد و به رونق بازار هنر منجر می‌شود.

بصراوی ادامه داد: گالری‌های ترکیه از هنرمندان برای شرکت در این رویداد دعوت و هنرمندان بسیاری از گالری‌های مختلف در آن شرکت کرده‌اند و رقابت سنگینی در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: هفت هنرمند ایرانی در این رویداد حضور دارند و آثار آن‌ها به نسبت بقیه کارهای حاضر در این آرت‌فر، قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر هستند، ولی در آرت‌فر، فروش اهمیت بیشتری دارد و ترک‌ها رغبت بیشتری به خرید آثار هنرمندهای ترک دارند.

بصراوی بیان کرد: بااین‌وجود، این آرت‌فر، محل مناسبی برای ارائه هنر ترکیه است و آثاری از هنرمندان ارمنستان و ژاپن هم در آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: یک گالری از تهران، غرفه‌ای در این رویداد دارد و آثار احمد تک، هنرمند اصفهانی را ارائه کرده است. گالری پرتغال باغچه هم آثار من، عذرا عقیقی بخشایشی، حامد صدر ارحامی، حمید طلوعی‌فرد، سیامک عزمی و مهدی نبوی را در رشته‌های نقاشی، نقاشی‌خط و مجسمه‌سازی ارائه داده است.

بصراوی گفت: هنوز خبر ندارم که آثار هنرمندان ایرانی حاضر در این رویداد به فروش رفته یا نه اما نکته اینجا است که ترک‌ها، آثار هنرمندان ایرانی را زیاد نمی‌خرند.

وی افزود: ما چنین رویدادهایی در ایران نداریم که باعث می‌شود مردم عادی به‌طور مستقیم با چنین آثاری ارتباط برقرار نکنند، این در حالی است که در آرت‌فر آنکارا، 70 درصد مخاطبان، مردم عادی و عام بودند.

به گزارش ایمنا و بر اساس اطلاعات موجود در سایت آرت‌فر آنکارا، این رویداد مربوط به هنر معاصر است، به شکل بین‌المللی برگزار می‌شود و جایگاهی برای قوی کردن و گسترش محیط هنری و بازار هنر منطقه و کشورهای همسایه است.

چهارمین دوره آرت‌فر، 24 تا 27 اسفندماه 96 در رشته‌های نقاشی، مجسمه‌سازی، عکاسی، ویدئوآرت، هنر دیجیتال، اینستالیشن و بسیاری از فرم‌های دیگر بیان هنری برگزار می‌شود.

کد خبر 339714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.