چطور ممکن است سناریوی موزه در اداره میراث فرهنگی گم شود!

مدیر گنجینه میراث اسلامی گفت: ما سه مرتبه سناریوی موزه را به اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان ارسال کردیم ولی ازطرف این اداره به ما اعلام شد که سناریوی موزه گم شده است! مگر در اصفهان چند موزه خصوصی وجود دارد که پرونده یکی از آن ها گم شود.

مدیر گنجینه میراث اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا و در پاسخ به خبر منتشرشده درباره عدم مجوز گنجینه میراث اسلامی برای فعالیت به عنوان موزه، اظهارکرد: خانم حمیدی مسوول اداره موزه ها و اموال منقول اداره کل میرا ث فرهنگی استان عنوان کرده اند که هیچ سناریویی درباره این موزه به این اداره ارایه نشده است درحالی که ما سه مرتبه سناریوی موزه را به این اداره ارسال کردیم که آخرین مرتبه مربوط به سال ۹۳ بوده است و مستندات آن ازجمله تاییدیه ریاست وقت اداره کل میراث فرهنگی و هم‌چنین فایل ارسالی ما به این اداره موجود است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد امامی افزود: علی رغم ارسال سناریوی این موزه به اداره کل میراث فرهنگی استان، صحبت خانم حمیدی رییس اداره موزه های استان به نماینده ما که برای اقدامات اداری به این اداره مراجعه کرده بودند این بود که "پرونده شما به دلیل موضوع انتقال اداره میراث فرهنگی به شیراز گم شده است"!

وی تاکید کرد: مگر در اصفهان چند موزه خصوصی وجود دارد که پرونده یکی از آن ها گم شود! مگر اداره ثبت است که ۱۰ هزار پرونده داشته باشد!

امامی ادامه داد: به ما گفتند ۵۰ اثر این موزه را شناسنامه‌دار کنید و ما نیز این اقدام را انجام دادیم و به اداره کل میراث فرهنگی ارسال کردیم و من تعجب می کنیم که خانم حمیدی چگونه می گویند که ما تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نداده ایم!

مدیر گنجینه میراث اسلامی گفت: سندی نیز با مُهر و امضای ریاست وقت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یعنی آقای حیدری پور موجود است که نشان می دهد ثبت این مکان به نام موزه صورت گرفته است، یعنی آن چیزی که سال ۸۹ ثبت شده درواقع به نام موزه صورت گرفته است و آن زمان که ما مجوز این موزه را دریافت کردیم ساز و کاری برای موزه های خصوصی وجودنداشت و فقط موافقت اداره میراث فرهنگی دربین بود.

سیدمحمد امامی افزود: در نشست خبری آیین افتتاحیه این موزه آقای "مهدی زاهدی پور" مسوول حراست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تا پایان جلسه حضور داشتند و بعضاً معتقدند که مقام حراست میراث از ریاست میراث بالاتر است بنابراین آیین افتتاحیه این موزه با حضور یکی از مسوولین از اداره میراث فرهنگی استان برگزارشد.

کد خبر 339706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.