امداد رسانی در نوروز توسط ۲۲۰۰ امدادگر انجام می شود

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در ایام نوروز تعداد ۴۰ پایگاه ثابت و یک پایگاه امداد و نجات‌هوایی و دو تیم واکنش‌سریع در مرکز استان و هفت تیم در مراکز هفت گانه جمعیت هلال احمر فعال خواهندبود.

به گزارش خبرنگار ایمنا ، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در نشست خبری که صبح امروز _ شنبه ۲۶ اسفندماه _  با حضور خبرنگاران و اهالی رسانه ها به منظور ارائه گزارش سالیانه و تشریح طرح های نوروزی ۹۷ برگزارشد، اظهارکرد: از روز گذشته فعالیت این جمعیت برای طرح امداد و نجات نوروزی شروع شده و از فردا نیز طرح ایمنی و سلامت هلال احمر در باغ چهلستون آغاز خواهدشد.

محسن مومنی با اشاره به فعالیت های بشر دوستانه جمیت هلال احمر افزود: جمعیت هلال احمر در بروز حوادث و اتفاقات باید با اقدامات بشر دوستانه به یاری حادثه‌ دیدگان بشتابد که این اقدامات و فعالیت ها  با حضور نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر و ارایه آموزش به آن ها صورت می گیرد.

ارتباط موثر میان اصحاب رسانه و جمعیت هلال احمر 

وی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه و اطلاع رسانی دقیق آنها از حوادث، گفت: در هر حادثه ای همواره ارتباط موثری میان اصحاب رسانه و جمعیت هلال احمر وجود داشته و همین امر موجب اطلاع رسانی دقیق در حوادث شده است که در این بین نیز موضوع اطلاع رسانی حوادث ملی نیز مطرح بوده است و این اطلاع رسانی دقیق موجب کاهش استرس ها و تنش ها می شود، ضمن اینکه جمعیت هلال احمر نیز در طی این مدت تلاش کرده است تا در روند اطلاع رسانی به خبرنگاران به صورت دقیق عمل کند.

مومنی با بیان اینکه حادثه خبر نمی کند و ما باید همیشه با آمادگی و هوشیاری امکان پاسخگویی به حوادث را داشته باشیم، گفت: هنوز نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر اصفهان در منطقه کرمانشاه  حضور دارند و خیرین استان نیز برای کمک رسانی به زلزله زدگان کمک های لازم  را به جمعیت هلال احمر  ارایه می کنند.
طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر اصفهان 

مومنی با اشاره به طرح نوروزی‌جمعیت‌هلال‌احمرگفت:از روزگذشته فعالیت این جمعیت برای طرح امدادونجات امداد نوروزی آغاز و از فردا نیز طرح ایمنی‌و سلامت‌ جمعیت هلال احمر  در باغ  چهلستون باحضور  ریاست  جمعیت هلال احمر و سازمان امداد و نجات آغاز خواهد شد که در این طرح،  بازدید از برخی از پایگاه های امدادی نیز صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: اولین پایگاه امداد و نجات در شهرستان‌ میمه، ‌ ورودی مسافران نوروزی از استان مرکزی به اصفهان‌ است که امروز  از این پایگاه  و فردا نیز از پایگاه های شاهین شهر  و خمینی‌ شهر نیز بازدید صورت می گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان بیان کرد: در ایام نوروز ۴۰ پایگاه ثابت و یک پایگاه امداد و نجات هوایی و دو تیم واکنش سریع در مرکز استان و هفت تیم واکنش سریع در مناطق  هفت‌گانه جمعیت هلال احمر فعال خواهند بود، هم‌چنین تعداد  امدادگران  و  پرسنلی  که در طرح  امداد  و نجات‌ مشارکت  می کنند  ۱۴۰۰ نفر  است‌ و در ۴۰ پایگاه  ثابت نیز با حضور  ۸۰۰  نفر از اعضای جوان امداد رسانی به مسافران نوروزی انجام‌می‌شودکه‌در مجموع ۲۲۰۰ نفر از جوانان و نجات‌گرانی که در طول سال فعال هستند در عید نوروز نیز به صورت داوطلبانه همکاری می کنند و این پایگاه  ها در سطح استان با این فعالیت های داوطلبانه ارائه خدمات خواهدداشت.

مومنی با ابراز تاسف از سقوط هواپیمای تهران – یاسوج و جان باختن ۶۶ نفر از هموطنان گفت:برخی اوقات گفتن واژه ها برای اطلاع رسانی به مردم بسیار سخت بوده است و رویت  این  حوادث دلخراش از نزدیک توسط نیروهای امدادگر در بحرانی ترین شرایط صورت می گیرد.

برنامه ریزی و تعامل میان دستگاه ها ضروری است

وی افزود: متاسفانه در طول سال تعداد زیادی از هموطنان نیز به دلیل حوادث ترافیکی فوت می شوند که عموماً نیروهای مولد جامعه بوده و این موضوعی بسیار دردناک است، هرچند نسبت به سال های گذشته آمار مرگ و میر پایین آمده است و نیروهای داوطلب این جمعیت و خودروهای بخش امداد رسانی افزایش داشته است اما با این وجود با آمار بالای تلفات در حوادث جاده ای روبرو می شویم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزی دقیق تر و بهتر و تعاملات بین بخشی و بین دستگاهی نیاز ضروری است، خاطر نشان کرد: در این زمینه  جمعیت  هلال  احمر اصفهان بیشترین فعالیت را بعد از حادثه دارد و بخوبی وارد عمل شده و امداد رسانی می کند؛ ضمن اینکه فعالیت در زمینه های فرهنگی و مباحث آموزشی اهمیت بسیاری دارد و کاهش  حوادث و تلفات جاده ای را سبب می شود، البته ایمن بودن جاده ها و رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان و بالا بودن آگاهی مردم در کاهش مخاطرات و حوادث  جاده ای  بسیار  تاثیر  گذار خواهد بود
 

کد خبر 339688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.