«کلاغ سفید» گروه «دال» در اصفهان هم پرواز کرد

«کلاغ سفید»، آلبوم جدید گروه موسیقی «دال» در اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایمنا، «خانه صفوی» که هرازچندگاهی میزبان برنامه‌های هنری متفاوتی است، در آخرین رویداد خود، پنجشنبه گذشته، جشن رونمایی از جدیدترین آلبوم گروه «دال» را برگزار کرد.

هرچند این برنامه با یک ساعت تأخیر شروع شد، اما از همان ساعتی که از قبل مشخص‌شده بود، تقریباً خانه صفوی پر شد و طرفداران گروه دال منتظر شدند. البته هرچند عده‌ای هم خسته شدند و عطای این برنامه را به لقایش بخشیدند، اما بازهم تا حضور این گروه بر روی صحنه، خانه صفوی همچنان پر بود.

بالاخره این گروه شش‌نفره روبروی مردم نشستند و حدود دوساعتی درباره آلبوم جدید و کارهایشان حرف زدند و بعدازآن هم آلبوم‌هایی را که طرفدارانشان خریده بودند، امضا کردند.

این گروه اعتقاد دارد که در آلبوم جدید سعی کرده‌ همان فضای «آنسامبل» یا به معنای دیگر هم‌نوازی سازی را که در آلبوم قبلی هم وجود داشت، حفظ کند و به‌علاوه در برخی قطعات، از گروه‌های سازهای زهی هم کمک گرفته‌ که باعث ایجاد فضایی دراماتیک در این اثر شده است.

در این آلبوم، همچنین یک قطعه به نام «نیمه خاموش» به‌صورت دوصدایی وجود دارد که علاوه بر امین هدایتی به‌عنوان خواننده اصلی، میلاد درخشانی نیز در آن می‌خواند. در «گذر اردیبهشت»، آلبوم قبلی این گروه هم در قطعه «آوازم را می‌رقصیدی»، داریوش آذر همراه با امین هدایتی می‌خواند.

آهنگساز این گروه، شایان شکرآبی همچنین عقیده دارد که قطعات یک تا هشت این آلبوم به طرزی به‌هم‌پیوسته، باهم ربط دارند، به‌طوری‌که اگر مخاطب به‌خوبی آن‌ها را گوش کند، مانند یک فیلم سینمایی، آن‌ها را درک می‌کند. او می‌گوید که تمام قطعات این آلبوم، به هم مرتبط هستند و هرکدام در مفهوم کلی آلبوم قرار دارند.

به گزارش ایمنا، آلبوم «کلاغ سفید» که کاری با سبک موسیقی تلفیقی از گروه «دال» است، پیش‌ازاین، دهم اسفندماه در تهران رونمایی‌شده بود.

گروه «دال»، اسفندماه سال 92 کارش را شروع کرد و نخستین آهنگشان هم «آوازم را می‌رقصیدی» بود.

در سایت رسمی این گروه آمده است: «دال» در سال ٩٣ چند تک‌آهنگ دیگر در فضای مجازی منتشر کرد که به‌واسطه آن‌ها، جایگاهی در بین مخاطب‌های موسیقی تلفیقی امروز پیدا کرد. این گروه، در همان سال، قطعه «طعم شیرین خیال» را برای تیتراژ فیلمی با همین نام از کمال تبریزی ساخت.

نخستین آلبوم گروه «دال» با نام «گذر اردیبهشت»، بهار ٩٥ منتشر و جزء پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال شد. این آلبوم، در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر، برنده لوح تقدیر بهترین موسیقی تلفیقی سال و همچنین کاندید جایزه «باربد» در بخش آهنگسازی شد.

اعضای این گروه را امین هدایتی، خواننده، شایان شکرآبی، آهنگساز و پیانیست، غزل مهدوی، شاعر و ترانه‌سرا، یزدان بهمنی، نوازنده سازهای هندپن و کوبه‌ای و میلاد سعدی، نوازنده سازهای کوبه‌ای تشکیل می‌دهند. هم‌چنین فرشاد رضایی، نوازنده گیتار باس و آرش آذر، نوازنده دودوک نیز «دال» را همراهی می‌کنند.

کد خبر 339682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.