افزایش شمار مسافران متروی اصفهان به ۱۰۰ هزار نفر در سال ۹۷

معاون حمل و نقل شهردار اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده در سال ۹۷ تعداد مسافران مترو به ۱۰۰ هزار نفر در روز می‌رسد.

علیرضا صلواتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اعلام اینکه خط یک مترو اصفهان در هفته جاری به ایستگاه صفه می رسد، اظهار کرد: خط یک مترو از میدان آزادی تا پایانه صفه به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و از ۱۴ فروردین ماه سال آینده مترو به صورت کامل از پایانه قدس تا پایانه صفه از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ به شهروندان سرویس دهی می‌کند.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۰ هزار مسافر در طول روز از طریق مترو جابه جا می شوند، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده در سال ۹۷ تعداد مسافران مترو به ۱۰۰ هزار نفر در روز می‌رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه بازطراحی خطوط مترو در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: در نظر داریم تا خطوط اتوبوسرانی و مترو با یکدیگر یکپارچه و همپوشانی داشته باشد بر این اساس ایستگاه های اتوبوس شهری در مجاورت ایستگاه های مترو و یا خیابان های منتهی به خطوط مترو ایجاد می‌شود.

صلواتی خاطرنشان کرد: در نخستین ایستگاه خط یک مترو در شهرک قدس احداث پارک سوار اتوبوس‌های شهری پیش بینی شده که تا بهار سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در میدان آزادی و پایانه قدس نیز احداث پارک سوار در دستور کار است زیرا در نظر داریم تا خطوط اتوبوسرانی با مترو یکپارچه و تبادل مسافر انجام شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: در ایستگاه میدان امام حسین(ع) نیز پارک سواری نزدیک پارک شهید رجایی در مجاورت ایستگاه جنوب شرقی مترو قرار دارد که می تواند به مسافران مترو سرویس دهی کند.

صلواتی اضافه کرد: همچنین ایستگاههای تاکسی، دوچرخه و موتورسیکلت در مجاورت ایستگاههای مترو تعبیه می شود تا شهروندان بتوانند بعد از پیاده شدن از مترو مابقی سفرهای خود را به راحتی انجام دهند.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی خطوط مترو در تابلوهای شهر در دستور کار است، همچنین از سال آینده در تابلوهای پیام رسان شهری و تابلو راهنمای مسیر نمادهای مترو نصب می‌شود.

وی ادامه داد: از سال آینده نیز مباحث فرهنگ شهروندی در قالب "بفرمایید مترو" از سوی پویش مردمی ترافیک با هدف تشویق شهروندان به استفاده از مترو دنبال می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: به منظور تشویق شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، ارایه کارت های تخفیف دار به شهروندان نیز پیش بینی شده است.

صلواتی تاکید کرد: در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ سهم ۱۰ درصدی برای مترو از ناوگان حمل و نقل عمومی پیش بینی شده است که با اعمال محدودیت های ترافیکی به خصوص در مرکز شهر این مهم محقق خواهد شد.

کد خبر 339673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.