مقدری: امکان استانداردسازی پارک وحش وجود ندارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیشنهاد بسته شدن پارک وحش صفه با توجه به عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی لازم در این مجموعه ارایه شد.

مهدی مقدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص پیشنهاد بسته شدن پارک وحش صفه اظهار کرد: در اصلاح بودجه سال ۹۶ شهرداری اصفهان در کمیسیون فرهنگی و در بخش بررسی بودجه پارک وحش صفه با مشکلات مختلفی روبه رو شدیم که اصلاح و برطرف کردن این مشکلات در برخی موارد بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه نحوه نگهداری حیوانات در پارک وحش صفه بسیار نامناسب بوده و بر اساس نظر کارشناسان حیات وحش استاندارد نیست، افزود: با توجه به این شرایط پیشنهاد بسته شدن پارک وحش صفه را ارایه کردم که مورد استقبال نماینده شهردار نیز قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با بازدیدی که از پارک وحش صفه داشتیم با حیواناتی عصبانی و افسرده روبه رو شدیم،‌ ادامه داد: حیوانات موجود در پارک وحش صفه نه تنها خود آسیب دیده‌اند بلکه هیچ لذتی را به بازدیدکنندگان این پارک وحش القا نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری نهایی در خصوص نحوه واگذاری حیوانات موجود در پارک وحش صفه به دیگر پارک وحش‌های استاندارد سال آینده انجام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اظهار نظر کارشناسان حیات وحش چنانچه حیواناتی که در پارک وحش بوده در طبیعت رها شوند زودتر جان خود را از دست می‌دهند و از این رو واگذاری این حیوانات به دیگر پارک‌های وحش بهترین راهکار حفظ این موجودات است.

مقدری در پاسخ به این سوال که آیا امکان استانداردسازی پارک وحش صفه وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: با توجه به صحبت‌هایی که با فعالان محیط زیست و کارشناسان انجام داده‌ام فضای فعلی پارک وحش مناسب نیست و امکان استانداردسازی آن وجود ندارد.

کد خبر 339672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.