استقرار ایستگاه های سلامت و امنیت در ایام نوروز

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: در ایام نوروز سال گذشته شهرستان لنجان شاهد عبور بیش از ۱۰ میلیون وسیله نقلیه و اسکان بیش از ۲۰ هزار نفر مسافر و گردشگر بوده است از این با برنامه ریزی‌های انجام شده، استقرار دو ایستگاه سلامت و امنیت مسافرین نوروزی در محورهای مختلف این شهرستان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در نشست ستاد تسهیلات خدمات سفر شهرستان اظهار کرد: شهرستان لنجان به دلیل واقع شدن در مسیر مواصلاتی هشت استان کشور همواره آمادگی استقبال از مسافران را دارد، اما با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز ستاد خدمات سفر شهرستان لنجان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آماده باش کامل برای خلق ایامی شاد و به یاد ماندنی برای مسافران نوروزی به سر می‌برد.

وی شهرستان لنجان را ایرانی کوچک دانست و افزود: ستاد تسهیلات خدمات سفر شهرستان لنجان در قالب ۱۱ کمیته فعالیت خود را آغاز کرده و این ستاد با حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله هلال احمر، نیروی انتظامی، اداره میراث فرهنگی، شهرداری‌های ۹ گانه، مرکز بهداشت و درمان شهرستان لنجان، اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره راه و شهرسازی تلاش کرده تا ضمن ایجاد فضایی امن در راه‌های مواصلاتی شهرهای شهرستان، بازارها و نقاط گردشگرپذیر در سراسر این شهرستان تحت پوشش و نظارت خود قرار دهد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: باید توجه داشت تامین امنیت، رفاه، جلب اعتماد مردم و برخورد شایسته با مسافران نوروزی بسیار حایز اهمیت بوده و در همین راستا در روزهای پایانی سال جاری کمیته اسکان مسافران در ۹ شهر شهرستان لنجان کار خود را آغاز کردند تا اسکان مسافران در شهرستان لنجان به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم در شهرستان لنجان میان دستگاه‌های خدمت رسان، اصناف و ...به خوبی انجام گرفته تا تمام نهادها و ادارات عضو ستاد تسهیلات خدمات سفر این شهرستان در ارائه خدمات به مسافران با یکدیگر همسو و در تعامل کامل قرار داشته باشند همچنین نظارت بر بازار و انجام گشت‌های مشترک تا پایان ایام نوروز در دستور کار فرمانداری قرار خواهد داشت.

سجاد اضافه کرد: امسال نیز همچون سال‌ گذشته به منظور ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها، ایجاد تسهیلات و خدمات جدید به مسافران نوروزی تلاش شده و توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان لنجان به خوبی انجام گرفته و آرد نانوایی‌ها نیز تامین شده تا ارایه خدمات به مردم بدون کوچکترین وقفه در ایام نوروز صورت گرفته شود و رضایتمندی آنها حاصل شود.


وی عنوان کرد: همچنین نظارت بر نحوه توزیع و قیمت‌گذاری کالاها در فروشگاه‌های مواد خوراکی و پوشاک، تجهیز مسافرخانه‌ها و مدارس شهرستان و خانه معلم برای مسافران، آماده‌باش دستگاه‌ها برای امدادرسانی جاده‌ای، توزیع بروشورهایی اطلاع‌رسانی از مکان‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری و نصب پلاکارد توسط دهیاران در سطح شهرستان برای مشخص کردن مکان‌های دیدنی روستایی و تنظیم مراکز خرید در طول تعطیلات نوروزی، سرویس دهی پایانه حمل و نقل مسافری از ازجمله اقداماتی است که در راستای رفاه حال مردم و مسافران در شهرستان لنجان انجام گرفته است.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: ۱۱۲ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری در شهرستان لنجان وجود دارد و این امر موقعیت مناسبی را برای جذب گردشگر و همچنین رونق کسب و کار در شهرستان لنجان خلق کرده است.
وی افزود: شش اثر تاریخی در شهرستان لنجان به ثبت ملی رسیده که در این میان می‌توان به اماکن زیارتی، قلعه کافر، پل کله، کبوترخانه‌های زیبا و مسجد جامع زرین‌شهر که قدمت آن به اوایل دوران قاجار باز می‌گردد، اشاره کرد.

فرماندار شهرستان لنجان از استقرار دو ایستگاه سلامت و امنیت مسافرین نوروزی در محورهای مختلف شهرستان خبر داد و گفت: در ایام نوروز سال گذشته شهرستان لنجان شاهد عبور بیش از ۱۰ میلیون وسیله نقلیه و اسکان بیش از ۲۰ هزار نفر مسافر و گردشگر بوده است از این با برنامه ریزی‌های انجام شده، استقرار دو ایستگاه سلامت و امنیت مسافران نوروزی در محورهای مختلف این شهرستان خواهیم بود تا با تمام امکانات لازم به صورت شبانه‌روزی خدمات‌رسانی به هموطنان عزیز انجام گیرد و سفر مسافران با تسهیل کامل انجام شود.

کد خبر 339669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.