مردم شادی و تفریح می خواهند

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: در مسایل شهرستان هیج مسئله‌ای مهمتر از حل مشکلات مردم وجود ندارد و باید گفت اختلافات در برابر مشکلات شهرستان هیچ جایگاهی نداشته و همه باید یکدل و یکصدا به سمت حل مشکلات عدیده شهرستان برویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی زرین شهر اظهار کرد: دشمن با تمام قوا به دنبال اجرای سیستم ارباب و نوکری در جهان است و همواره به دنبال این بوده که ایران و ایرانی گوش به فرمان آنان باشد و تاریخ نشان داد که در کشور پیشرفته ژاپن اگر سرباز آمریکایی به ناموس آنها بی حرمتی می کرد، هیچ کس حق برخورد را نداشت.

وی افزود: امروز برخی تصور می‌کنند علت دشمنی دشمنان با ایران اسلامی به دلیل دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام است و اگر این ارزش‌ها را کنار بگذاریم دشمن نیز از دشمنی خود دست بر می‌دارد، اما تاریخ شاهد بوده است تا کشوری نوکر محض استکبار نباشد دشمنی آنها وجود خواهد داشت.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: استکبار همواره با ایران عزتمند دشمنی داشته و خواهد داشت چرا که ایران اسلامی در مقابل خواسته‌های استکبار با قدرت ایستاده و از آرمان‌های ارزشمند که عزت ایران را به همراه داشته کوتاه نمی آید.

وی ادامه داد: دشمنی دشمنان همیشه بوده و خواهد بود و ایستادگی و مقاومت مردم فهمیم ایران هم هزینه‌هایی دارد.

باقریان اضافه کرد: سال گذشته دنیا شاهد موفقیت جبهه مقاومت بود این موفقیت‌ها در حدی بود که دنیا را به اعتراف وا داشت و همه شاهد بودند جبهه مقاومت چگونه شاخ استکبار جهانی را در دنیا شکست و آنها وقتی کاری در عراق و سوریه نتوانستند انجام دهند و به دست سربازان جبهه مقاومت به عقب رانده شدند مرکز فعالیت خود را به افغانستان و پاکستان بردند و امیدواریم آن کشورها هم این توطئه را بشناسند و مقدرانه در برابر آن ایستادگی کنند چرا که همراهی با آنها جز نابودی هیچ چیزی نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با خبرگان کشور بیانات بسیار هوشمندانه‌ای را همچون همیشه مطرح کردند، ایشان سفارش به دین و دیانت مردم کردند و به همه به ویژه تریبون‌دارها تذکر دادند مراقب رفتار و گفتار خود باشند تا به دین مردم آسیب نرسد.

وی افزود: باید در برابر این توطئه هوشیار باشیم و اسیر جوسازی دشمنان نشویم و گروه‌های سیاسی کشور باید بتوانند با هم گفتگو کنند و در کنار گفتگو مسایل خود را در محیطی صمیمی و آرام حل و فصل کنند.

باقریان با اشاره به وضعیت و مشکلات شهرستان لنجان تصریح کرد: مسئولان شهرستان موظف هستند با مردم با احترام و تکریم حرف بزنند، چراکه مردم همواره محترم و دارای فهم و شعور هستند حتی برخی مردم از برخی مسئولان هم درکشان بالاتر است و باید توجه داشت احترام به مردم یکی از شرایط اصلی ما است.

وی ادامه داد: هیچ یک از مسئولان شهرستان در برخی مسایل به تنهایی نمی‌توانند اقدامی انجام دهند، چرا که برخی تصمیم‌ها خارج از این شهرستان گرفته می‌شود و تنها در سایه وحدت و همدلی همه‌ مسئولان محقق خواهد شد و صدای این وحدت به گوش مسئولان استان و کشور خواهد رسید.

امام جمعه زرین شهر اضافه کرد: در مسایل شهرستان هیج مسئله‌ی مهمتر از حل مشکلات مردم وجود ندارد و باید گفت اختلافات در برابر مشکلات شهرستان هیچ جایگاهی نداشته و همه باید یکدل و یکصدا به سمت رفع مشکلات حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که همواره هر چه فریاد زدیم فایده نداشته مسایل مربوط به دانشگاه علمی کاربردی بوده که باید همه وارد گود شوند و این مسئله را برای  زرین شهر رفع کنند.

باقریان خاطرنشان کرد: برخی مطالب ما تنها به مسئولان شهرستان باز نمی گردد، مثلا یکی از دغدغه‌های مردم منطقه مسئله کشت بهاره است فردی زمین دارد، اما هنور بلاتکلیف است که آینده کشت او چه می‌شود از این رو برای این قشر زحمت‌کش سریعا تصمیم صحیح اتخاذ کنید چراکه این عزیزان با مشکلات فراوانی روبه رو هستند و هر روز به ما مراجعه می‌کنند.

وی افزود: اگر به درد این کشاورزان رسیدگی نشود معلوم نیست چه بلایی سر کشاورزی منطقه خواهد آمد چراکه زمین به تنهایی به درد کشاورزان نمی‌خورد، از سوی دیگر حضور کارخانه‌های بزرگ مستقر در منطقه با آلودگی‌های بسیار و همچنین مسئله اشتغال، بیکاری جوانان و ... از دغدغه‌های مهم شهرستان است.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه شادی و برنامه‌ریزی برای مردم یکی از ضروریات امروز جامعه است، گفت: حضرت علی (ع) در نامه خود به مالک او را در برابر تقریح مردم مسئول می‌داند، چرا ما با برخی تصمیمات و مصوبات خود مردم را زندان و محصور کردیم مردم شادی و تفریح می‌خواهند باید شادی و تفریح مردم مورد توجه مسئولان قرار گیرد و برای آن طرح و برنامه داشته باشند.

وی افزود: زمانه و روزگار عوض شده است و این یعنی ما هم باید به فکر مردم و شناخت نیازهای به روز جامعه باشیم طرح و برنامه‌های به روزی داشته باشیم، مردم را نمی‌توان به بهانه‌های مختلف تحت فشار قرار داد آنها تفریح و شادی و گردش می‌خواهند قبل از رسیدن طوفان باید راه علاج را پیدا کرد مسئولان دقت کنند و راهکارهای مناسب اتخاد کنند، سال‌ها است فقط حرف از گردشگری می زنیم در حالی که تا کنون هیج سرمایه‌گذاری در این خصوص انجام نگرفته است.

کد خبر 339642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.