ترامپ مواضع خصمانه اش را مستحکم می کند

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: درحالی که کشورهای منطقه در آشوب جنگ ناشی از اقدامات آمریکا می‌سوزند، ترامپ با سران کشورهای مرتجع منطقه، رقص شمشیر انجام می‌دهد و مواضع خصمانه خود برای آینده را مستحکم می‌کند.

به گزارش خبرنگا ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی با بیان اینکه حجاب یک واجب الهی است، اظهار کرد: کسی نمی‌تواند برای بودن یا نبودن یک واجب الهی رأی‌گیری کند.

وی تأکید کرد: نباید اجازه دهیم حرمت احکام الهی در جامعه از بین برود، زیرا اساس دین و اعتقادات مردم بر این اصول قرار دارد.

امام جمعه شهرضا خبرنگاران را مروجان فرهنگی جامعه دانست و افزود: قلم خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مقدس و شغل آن‌ها بسیار حساس و مهم است، زیرا آنان می‌توانند فرهنگ صحیح و سبک زندگی دینی را در جامعه ترویج دهند.

 یعقوبی اضافه کرد: رانندگی پرخطر راکبان موتورسیکلت، به ویژه در ساعات پس از تعطیلی مدارس دخترانه و پسرانه، اقدامی ناشایست و مغایر با نظم عمومی است، اما پیش از اعمال قانون توسط پلیس، والدین این افراد می‌توانند با نصیحت فرزندان خود، آنان را از عاقبت هنجارشکنی و قانون‌شکنی، مطلع کنند.

وی با اشاره به سخنان استاندار اصفهان در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرضا، تأکید کرد: هر مسئولی در هر جایگاهی وظیفه دارد به مردم خدمت و موانع امور را برطرف کند.

امام جمعه شهرضا اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع وظیفه‌ای است که باید در عمل انجام شود، به همین دلیل لازم است از سرگردانی مردم در ادارات جلوگیری و تاجایی که امکان دارد، امور در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

 یعقوبی با اشاره به عنوان سال ۹۶ تصریح کرد: لازم است، مدیران گزارش عملکرد خود را مبنی بر اشتغال ایجاد شده و کارهایی که برای محرومیت‌زدایی از خانواده‌های نیازمند انجام داده‌اند ارایه کنند.

وی اظهار کرد: اخذ مالیات بر ارزش افزوده از کسبه در شرایطی که رکود اقتصادی بر بازار حاکم است، اقدام مناسبی نیست، سازمان بیمه تأمین اجتماعی نیز باید فرصت کافی برای اشتغالزایی را در اختیار کارآفرینان و صاحبان سرمایه قرار دهد.

امام جمعه شهرضا گفت: وجود اختلاف طبقاتی شایسته جامعه اسلامی نیست در شرایط فعلی برخی افراد زندگی‌های مرفه دارند و در مقابل، برخی افراد نیز ماه‌ها است حقوق نگرفته یا از محل کار خود اخراج شده‌اند.

 یعقوبی با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی آمار ازدواج در این شهرستان، اظهار کرد: این آمار در کنار آمار افزایشی طلاق، شرایطی بحرانی را هشدار می‌دهد که باید برای مقابله با آن چاره‌اندیشی شود.

وی ادامه داد: هم زیستی مسالمت‌آمیز مسئله‌ای است که در روابط اجتماعی امروز از یاد رفته است، پیش از این مردم با گذشت و مهربانی کنار هم زندگی می‌کردند، اما در حال حاضر با اختلافات اندک زندگی‌ها و دوستی‌ها پایان می‌پذیرد.

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: در روزهای پایانی سال فرصت مناسبی است تا همه افراد محاسبه نفس کرده و اعمال خود را مورد سنجش قرار دهند، هرکس باید بررسی کند که تا چه اندازه برای حل مشکلات دیگران تلاش کرده و موانع موجود در این زمینه، در کجاست.

حجت الاسلام یعقوبی بی‌توجهی به احکام دینی و غفلت از نماز را عامل مهم بروز مشکلات در جامعه دانست و افزود: اگر خواستار نزول رحمت الهی و حل مشکلات اجتماعی هستیم، باید بیش از این به دستورات دینی عمل و از گناهان مختلف پرهیز کنیم.

وی با اشاره به بعضی از وقایع خاورمیانه و منطقه غرب آسیا، اظهار کرد: درحالی که کشورهای منطقه در آشوب جنگ ناشی از اقدامات آمریکا می‌سوزد، ترامپ با سران کشورهای مرتجع منطقه، رقص شمشیر انجام می‌دهد و مواضع خصمانه خود برای آینده را مستحکم می‌کند.

امام جمعه شهرضا آمریکا را مسبب اصلی بروز آشوب و تنش در کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: این کشور با همکاری اسراییل و صرف دلارهای نفتی آل‌سعود، باعث کشتار مردم بی‌گناه می‌شود، این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره منادی صلح و خواستار پایان دادن به درگیری‌ها و کشتار انسان‌های بی‌گناه بوده است.

کد خبر 339639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.