تصمیم سخت شورای عالی کار برای تعیین میزان دستمزد

صبح امروز آخرین جلسه شورای عالی کار برگزار شد اما هنوز میزان حقوق کارگران معین نشده است.

به گزارش ایمنا، درحالی صبح امروز _جمعه۲۵ اسفند_ نشست مشترک وزرای امور اقتصادی، کار و رفاه اجتماعی و صنعت،  معدن و تجارت برگزار شد که هنوز توافقی میان سه ضلع تصمیم گیر برای این منظور یعنی دولت، نماینده کارگران و کارفرمایان صورت نگرفته است.

 علی ربیعی وزیر کار در حاشیه این جلسه این نکته را متذکر شده که در نظر دارد حقوق کارگران براساس نرخ تورم و سبد معیشت خانوار تعیین شود. این درحالی است که او اضافه کرده شرایط کار و تولید را نیز باید مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش دستمزد سال آینده کارگران باید به نسبتی از هزینه‌های معیشت آنان باشد، گفت: در نشست امروز اختلاف‌نظرهای زیادی میان گروه‌های کارگری و کارفرمایی وجود داشت،  به همین منظور فردا ساعت ۸ شب نشست بعدی شورای عالی کار خواهد بود.


به گزارش ایمنا،  طبق توافق جلسه قبلی شورای عالی کار، هزینه سبد معیشت کارگران ۲ میلیون و ۶۶۹ هزار تومان تعیین شده بود که قرار بود در جلسه امروز این رقم به عنوان پایه برای آغاز مذاکرات تعیین دستمزد ۹۷ در کنار ماده ۴۱ قانون کار مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

گمانه زنی های زیادی در مورد افزایش ۱۲ الی ۲۲ درصدی حقوق کارگران وجود دارد،  در صورت افزایش ۱۲ درصدی، حقوق کارگران ۱ میلیون و ۴۱هزار و ۵۲۲ تومان و با افزایش ۲۲ درصدی این میزان تنها به ۱میلیون و ۱۳۴ هزار و ۵۱۵ تومان خواهد رسید.

کد خبر 339636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.