غم مشکلات کشاورزان زبان ما را قفل کرده است

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مسئولان از مشکلات کشاورزان مطلع هستند، گفت: همه دستگاه ها برای حل این موضوع در تلاش هستند و بودجه ای نزدیک به ۴۶۰ میلیارد تومان از کارخانه ها و صنایع متعدد گرفته شده تا زاینده رود دوباره احیا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی، ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه اصفهان اظهار کرد: دین اسلام، دین هدایت است و آنچه فطرت انسان می خواهد را به خوبی به او نشان داده است؛ همه حتی بت پرستان و خورشید پرستان هم به دنبال خدا هستند، اما راه را گم کرده اند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی از نفوذ اسلام بیش از سلاح و موشک ما می ترسد؛ دشمنان اسلام حس می کنند، این دین در حال تسخیر دنیا است بنابراین از هیچ تلاشی برای مبارزه با آن دست نمی کشند.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: به گفته موشه دایان «زلزله ای در ایران اتفاق افتاده که امواج آن شرق و غرب را خواهد گرفت» پس به طور حتم می توان گفت که آینده متعلق به قرآن و اسلام است حتی اگر این دشمنان به همه ابزارهای کشتن انسان دست بزنند چون قرآن نیز تاکید کرده که دنیا به مستضعفان به ارث می رسد.

وی ضمن دعا برای بارش باران و رفع مشکلات کشاورزان زحمتکش اصفهان، به فرا رسیدن سال نو اشاره کرد و گفت: اگرچه ممکن است کشاورزان بگویند پولی نداریم تا لباسی بخریم و به تن کنیم و همه افراد معمولا در نزدیکی سال جدید به دنبال نو کردن لباس خود هستند، اما قرآن تاکید می کند که هیچ لباسی  بهتر  و زیبنده تر از تقوا نیست؛ زیرا هم در دنیا و هم در آخرت زیبا است.

شرق اصفهان به سرزمینی سبز تبدیل خواهد شد

وی اضافه کرد: در غم مشکلات کشاورزان شریک هستیم و این غم زبان ما را قفل کرده است، شما بارها قیام کرده اید، اما نتیجه نگرفته اید. مطمئن باشید این بار متفاوت است، بدانید نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و استاندار اصفهان در جلسات متعدد در حال برنامه ریزی برای رفع بی عدالتی ها هستند و نوید می دهم که شرق اصفهان در آینده نزدیک به یک سرزمین سبز تبدیل خواهد شد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مسئولان از مشکلات کشاورزان مطلع هستند، گفت: همه دستگاه ها برای رفع این موضوع در  تلاش هستند و بودجه ای نزدیک به ۴۶۰ میلیارد تومان از کارخانه ها و صنایع متعدد گرفته شده تا زاینده رود دوباره احیا شود، بنابراین خواهش می کنم صبر و حوصله داشته باشید و استغفار کرده و به در خانه خدا بروید تا خداوند به طور مرتب برای شما باران بفرستد.

وی ادامه داد: به طور حتم اگر به درگاه خدا بروید، باران رحمت الهی بر سر شما جاری می شود و مشکلات اقتصادی شما رفع و باغ های شما آباد شده و فرزند صالح به شما عطا می شود.

میردامادی تاکید کرد: می دانیم فریاد شما از روی بی عدالتی است، اما برای حفظ عزت و اقتدار مملکت و عدم سوء استفاده  دشمنان، برای مدت کوتاهی صبر پیشه کنید تا خداوند درهای رحمت‌اش را بر روی شما باز کند.

وی افزود: در آستانه ورود به ماه رجب قرارداریم که ماه نزدیک شدن به خداست و می توان به خوبی از بارش بی حد رحمت الهی بهره برد.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: در عید نوروز از تظاهر به شادی برای رعایت حرمت شهادت امام هادی خودداری کنید و در کنار نظافت منزل و شهر، نظافت روح را هم در این ایام، مدنظر قرار دهید و مال خود را با پرداخت صدقه پاک کنید زیرا خوردن مال حرام در روح انسان تأثیر می گذارد.

میردامادی گفت: قیامت نزدیک است و زیاد طول نمی کشد که همگی ما در صحرای محشر وارد شویم، در آن زمان مال و اولاد به فریاد ما نخواهد رسید و تنها وسیله نجات انسان، قلب سلیم است.

دستورات قرآن در مورد حجاب جاودانی و همیشگی است

وی اضافه کرد: از بی بند و باری و بدحجابی در رفت و آمدهای نوروزی و مسافرت ها دوری کنید و اجازه ندهید، افراد هرچه می خواهند به زبان جاری کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری، عنوان کرد: حرکت انقلابی موفقی در کشور شروع شده و استعدادهای خفته جوانان در حال شکوفایی است و سختی های امروز ادامه پیدا نخواهد کرد؛ زیرا هیچ مشکلی نیست که راهکار نداشته باشد.

وی در واکنش به شعارهای گاه و بی گاه کشاورزان حاضر در نماز جمعه، ادامه داد: کسی که نماز جمعه را بخواند خداوند ثواب یک حج را به او عطا می کند و اگر نماز عصر را هم در این مکان بخواند ثواب یک حج و یک عمره به افراد عطا می شود، پس بهتر است شأن این مکان و این فریضه مقدس را حفظ کنید.

میردامادی تصریح کرد: اینکه چهار دختر فریب بخورند مسأله مهمی نیست، اما مهم این است که موضوع حجاب اجباری از زبان عده ای خواص مطرح می شود که جای تأسف دارد. برخی می گویند کمترین استاندارد حقوق بشر در کشور رعایت نمی شود، خطاب به این افراد می گویم که خب بروید در آمریکا که روزانه چند هزار نفر را می کشد و این حقوق رعایت می شود! باید خجالت بکشید که خواسته های انگلیس و آمریکا را به زبان می آورید؟

اگر مردم دنیا شعور درک حجاب را ندارند مسأله دیگری است

وی با تاکید بر اینکه دستورات قرآن جاودانگی و همیشگی است، افزود: مگر می توان به موضوعی که نص صریح قرآن است، توجه نکرد؛ اگر مردم دنیا شعور فلسفه و شعور درک حجاب را ندارند مسأله دیگری است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: با مطرح کردن موضوع رفراندم توسط برخی از افراد، نمی توان مشروعیت کسانی  که رأی آورده اند را زیر سوال برد.

به گزارش ایمنا، امروز جمعی از کشاورزان شرق اصفهان با در دست داشتن بنرهایی در نماز جمعه اصفهان شرکت کردند و به طرح شعارهایی در رابطه با مطالبات خود و حق آبه کشاورزان پرداختند.

کد خبر 339635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.