برگزاری «جشنواره لاله ها»  در باغ گلها

مدیر مجموعه تفریحی، آموزشی باغ گل های اصفهان گفت: در آستانه نوروز امسال ۱۵ نوع بنفشه آفریقایی با رنگ‌های خاص و ۱۵ گونه گیاه آبزی کمیاب در این مجموعه کاشته شده است.

سیدمحمد رقیب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شاخص‌ترین برنامه باغ گل ها در ایام نوروز ۹۷ برگزاری جشنواره گل‌های پیازی بهاره با عنوان «جشنواره لاله ها» است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ رنگ لاله با تیراژ ۱۰ هزار گلدان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد، افزود: نوروز امسال لاله‌ها و سنبل‌ها بیشتر از سال‌های قبل در باغ گل ها دیده می شود، همچنین گیاهان دارویی در این مکان تقویت شده و تنوع و تعداد کلکسیون آنها افزایش یافته است.

مدیر مجموعه تفریحی، آموزشی باغ گل های اصفهان با اشاره به وجود گل های فصلی و دایمی متنوع در این مجموعه، ادامه داد: بیش از ۳۰۰ گونه گل‌های فصل و دایمی در باغ گل ها در معرض دید بازدیدکنندگان قرارگرفته است.

وی تنوع گل‌ها و گیاهان مجموعه باغ گل ها را بیش از ۹۰۰ گونه اعلام کرد و افزود: امسال ۱۰۰ گونه گیاهی دیگر به آنها اضافه شده و در حال حاضر هزار گونه گیاهی در باغ گل ها دیده می‌شود که ۳۰۰ مورد آن گل‌های رنگارنگی هستند که بیانگر اوج شکوه و خلقت الهی است.

رقیب با بیان اینکه ۱۵ گونه گیاه آبزی کمتر به معرض نمایش گذاشته شده در باغ گلها وجود دارد، گفت: در مجموعه باغ گلها ۱۵ نوع بنفشه آفریقایی در رنگهای خاص کاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه هفته گذشته در کلکسیون ارکیده باغ گل ها نزدیک به ۱۰ رنگ ارکیده فالانوپسیس اضافه شده است.

مدیر مجموعه تفریحی، آموزشی باغ گل های اصفهان تاکید کرد: گوشه گوشه مجموعه تفریحی، آموزشی باغ گلهای اصفهان پر از باغچه‌های گلی است که مدت زمان زیادی صرف شده تا این فضای زیبا شکل بگیرد.

رقیب افزود: تعداد چهار نفر کارشناس با مدارک کارشناسی ارشد و دکترا در باغ گل ها کار می‌کنند و تعداد بیش از ۵۰ نفر کارگر به صورت شبانه روزی در این مجموعه مشغول فعالیت و نگهداری از گل ها هستند.

وی با بیان اینکه دمنوش خانه و غرفه فروش گل در باغ گل ها فعال است، اظهارکرد: در این مجموعه محیطی پویا، شاداب و باطراوت فراهم شده که خانواده‌ها می توانند لحظات دلنشینی را در آن تجربه کنند.                                                              

کد خبر 339625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.