شهدای گمنام سند افتخار و پایداری جمهوری اسلامی ایران است

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: مردم شهرستان لنجان نیز با تمام توان در جنگ تحمیلی حضور یافتند و با اهداء۷۵۰ شهید، دو هزار ۲۰۰ جانباز،۱۳۰ آزاده و ۱۲هزار خانواده ایثارگر برگ زرینی را در دفتر تاریخ به ثبت رساندند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در رونمایی از یادمان شهدای گمنام شهر ورنامخواست با اشاره به جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت در نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: شهدا در هر جامعه‌ای از لحاظ ملی و فرهنگی از جایگاه خاصی برخور بوده و مردم آن کشور برای شهدای خود ارزش و احترام ویژه‌ای قایل هستند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، واژه شهید و شهادت که برگرفته از آموزه‌های دینی و مسئله قیام اباعبدالله الحسین(ع) است، نگاه ویژه‌ای شد و امروز شاهد هستیم این مهم در فرهنگ ایران اسلامی ریشه عمیقی دارد و بر همین اساس ارج نهادن به مقام شامخ شهدا وظیفه‌ای دینی و ملی تک تک افراد جامعه به حساب می‌آید.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: باید توجه داشت فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از آزادگی و استقامت ملت ایران در برابر طاغوت‌ها و ابرقدرت‌هایی است که در هشت سال دفاع مقدس از رژیم صدام حمایت کردند تا بتوانند انقلاب اسلامی ایران را تحت سلطه خود قرار دهند، اما ملت غیور و همیشه در صحنه ایران با رهبری داهیانه امام خمینی(ره) توانستند در برابر همه این قدرت‌ها بایستند.

وی ادامه داد: با توجه به حضور مردم در جبهه‌های حق علیه باطل مردم شهرستان لنجان نیز با تمام توان در جنگ تحمیلی حضور یافتند و با اهداء۷۵۰ شهید، دو هزار ۲۰۰ جانباز، ۱۳۰ آزاده و ۱۲هزار خانواده ایثارگر برگ زرینی را در دفتر تاریخ به ثبت رساندند.

سجاد با اشاره به حضور ۵۰ شهید گمنام در شهرستان لنجان عنوان کرد: شهدای گمنام مصداق بارز مظلومیت هستند و حضور این شهدای والا مقام در شهرهای مختلف شهرستان لنجان سبب شده که از حماسه‌های خلق شده توسط شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس به سادگی عبور نکنیم و این عزیزان را به عنوان یک الگوی ناب و دستاوردی غرورآفرین برای نسل آینده تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه شهدای گمنام سند افتخار و پایداری جمهوری اسلامی ایران هستند، خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی حماسه‌هایی خلق شد که باید برای نسل جوان و نسل‌های آینده ماندگار شود و گلستان‌های شهدا و قبور شهدای گمنام می‌تواند به عنوان یک موزه جنگ این مهم را به نسل آینده انتقال دهد.

فرماندار شهرستان لنجان تاکید کرد: شناخت شهدا در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت بوده، چرا که شخصیت والای شهدا می‌تواند به عنوان الگویی ناب در بین جوانان تبیین شود و با الگوپذیری جوانان از شهدا بار دیگر مشت محکمی به دهان استکبار وارد شود تا به واسطه جنگ نرم برای جوانان ما الگو تراشی نکنند.

وی متذکر شد: هزینه کردن در گلزارهای شهدا و فضاسازی مناسب در این مکان‌های مقدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

سجاد افزود: گلزارهای شهدا نماد شکل گیری ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند و از این جهت حفظ آرمان‌های امام و شهدا و زنده نگه داشتن یاد و نام آنان یکی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی کشور است و توجه به این مهم جامعه ما را نسبت به تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع اشاعه و گسترش فرهنگ ارزشی ایثار، جهاد و شهادت در کنار نقش کلیدی جوانان در دوران پرافتخار دفاع مقدس باید در اولویت کارهای نهادهای فرهنگی شهرستان لنجان قرار گیرد.

کد خبر 339582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.