۴۶ هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی نطنز دیدن کردند

نطنز-فرماندار نطنز گفت: سال ۹۶؛ تعداد دو میلیون و چهارصد هزار نفر گردشگر داخلی و ۴۶ هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی شهرستان دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز؛ یوسف حسنی در مراسم رونمایی از اپلیکیشن گردشگری شهرستان نطنز گفت: در سال ۹۶، دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر گردشگر داخلی و ۴۶ هزار نفر گردشگر خارجی به شهرستان سفر کردند که بیشترین آمار گردشگر و مسافر به آستان مقدس آقا علی عباس (ع)واقع در شهر بادرود اختصاص دارد.

وی افزود: این شهرستان علاوه بر ظرفیت های فراوان در حوزه کشاورزی، دامداری و صنعت در حوزه گردشگری هم از ظرفیت و فرصت های خوبی برخوردار است.

فرماندار نطنز اظهار کرد: ظرفیت ها و جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیر گردشگری منطقه نقش موثری در رشد و توسعه پایدار شهرستان و ایجاد اشتغال در منطقه دارد. 

وی اظهار کرد: توسعه خانه های بوم گردی و تاریخی با سرمایه گذاری هدفمند در بخش صنعت گردشگری برای ایجاد رفاه گردشگران می تواند فرصت های شغلی پایداری را برای جوانان فراهم کند.

حسنی افزود: شهرستان نطنز با بیش از ۱۸۰۰ اثر تاریخی جزء سه شهرستان برتر استان اصفهان به لحاظ دارا بودن بناهای تاریخی ارزشمند است.

به گزارش ایمنا، هرساله در ایام تعطیلات نوروز مسافران و گردشگران داخلی و خارجی از بناها و آثار تاریخی نطنز از جمله مسجد جامع؛ بقعه شیخ عبدالصمد نطنزی و سراموزه رهگشا؛ خانه محقق الدوله و حمام نوغه در بادرود و آستان مقدس آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع)در بادرود و همچنین از مناظر زیبا و منحصر به فرد روستای ابیانه دیدن می کنند.

کد خبر 339565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.